1

Onderwerp: houdbaarheid banketbakkersroom

Hoi Hoi!

Ik heb vrijdagnamiddag extreem veel (halve kilo mix) bbr gemaakt en heb dus nog gigantisch veel over (het was de eerste keer en had geen idee hoeveel ik moest gebruiken)

Nu maak ik deze avond weer een taart ... de room heeft het ganse weekend in de koelkast gestaan, kan ik deze nog gebruiken voor een taart voor morgen??????

groetjes!

2

Re: houdbaarheid banketbakkersroom

ik heb het een keer gemaakt en 3 dagen later gebruikt en toen zaten er "bonkjes" in. ik had wel de kant en klare uit de supermarkt gebruikt waar je alleen water bij hoef te voegen.

N-Joy Cakes

3

bonkjes = brokjes?

deze is poedermix waar je enkel water bij hoefde te doen ook

4

ja, dus ik weet niet of ik iets verkeerds heb gedaan maar het was niet echt smakelijk!

ik lees ook even mee voor tips ;)

N-Joy Cakes

5

spannend ;) vanavond opnieuw maken en gigantisch veel room weggooien of toch nog taart maken ermee? ;)

6 Laatst bewerkt door Jultie (02-08-2010 15:11)

Op de lijst met vullingen die (tussen een taart) in de vriezer kunnen staat de BBR. Ik ben dan zo dat ik het gewoon in een tupperbakje in de vriezer zou stoppen en binnenkort in de koelkast ontdooien. Mocht het dan niet meer goed smaken of raar eruit zien dan kun je het altijd nog weggooien.

Heb ik recentelijk met bonbonbloc creme gedaan (ik had ook veel te veel) en dat is prima gegaan.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91996

~ Never waste a good crisis... ~

7

Jultie schreef:

Op de lijst met vullingen die (tussen een taart) in de vriezer kunnen staat de BBR. Ik ben dan zo dat ik het gewoon in een tupperbakje in de vriezer zou stoppen en binnenkort in de koelkast ontdooien. Mocht het dan niet meer goed smaken of raar eruit zien dan kun je het altijd nog weggooien.

Heb ik recentelijk met bonbonbloc creme gedaan (ik had ook veel te veel) en dat is prima gegaan.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91996

Die lijst is taart met vulling bij sommige staat er achter of het los ingevroren kan worden

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

8

hey jultie

het probleem is dat hij nu al enkele dagen oud is, dus ik zie het niet goedkomen om hem nu nog in te vriezen, ik zou hem vandaag nog willen gebruiken voor een taart die morgen wordt opgegeten, en anders zwier ik hem in de vuilbak ...

in de toekomst vries ik het goedje ook gewoon in hoor ;)

9

Anntje schreef:

hey jultie

het probleem is dat hij nu al enkele dagen oud is, dus ik zie het niet goedkomen om hem nu nog in te vriezen, ik zou hem vandaag nog willen gebruiken voor een taart die morgen wordt opgegeten, en anders zwier ik hem in de vuilbak ...

in de toekomst vries ik het goedje ook gewoon in hoor ;)

ik heb ook de kant en klare vanuit de supermartk gekocht en vraag mij af of je aan de helft van het pakje neit genoeg hebt voor 1 taart? De losse poeder kun je dan nog een tijd bewaren...of niet??

10

Tamara1977 schreef:

Die lijst is taart met vulling bij sommige staat er achter of het los ingevroren kan worden

Ik denk dan invriezen is invriezen...  :o

@ Anntje: als het al een paar dagen staat zou ik het ook niet meer invriezen, alleen maar als het nog echt vers is.
Dus voor nu gewoon nog een taartje maken, of ehm... bij de AH van die zoete melkbroodjes kopen, insnijden, room erin, poedersuiker erover...  :9

~ Never waste a good crisis... ~

11

hoi dames!

bedankt voor jullie reacties, ik heb dan nog maar een taart gemaakt snel snel gisterenavond voor de collega's. (ik moest toch een excuus hebben om een taart te maken)

de room was zeker nog lekker, geen brokjes, niet zuur, nu vandaag gooi ik de rest wel in de vuilbak. de botercrème is nog wel goed tot het weekend normaal gezien, dus die hou ik nog eventjes bij :)

in de toekomst vries ik de overschot dus ineens in.

hoeveel maken jullie eigenlijk gemiddeld voor een taart? want ik had echt massa's, de helft van het pak, was een halve kilo poeder... ik denk dat ik het met derde zeker zo goed kan doen?

Groetjes en nog eens bedankt!