1

Onderwerp: Mijn taarten blijven aan de bakvorm plakken

Wie heeft er een goede tip om dit te voorkomen, welke vorm ik ook gebruik, er blijft meestal een deel in mijn bakvorm zitten. Ik vet mijn bakvorm in met de spuitbuis van dr Oetker, laat ze eerst afkoelen en haal ze er daarna uit. Vind dit zo zonde want nu moet ik het eerst repareren voor ik verder kan !

Wie o wie heeft er een goede tip voor me !!!!

Groetjes,

Esther (ik doe het nog maar heel kort maar vind het hartstikke leuk om te doen)

Re: Mijn taarten blijven aan de bakvorm plakken

Ik zou de biscuit niet in de vorm laten afkoelen, maar storten als hij nog warm is.
En anders je vorm invetten met blue band ofzo en bestuiven met bloem.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Dank je wel voor de tip,  ;)

4

Ik leg altijd een stuk bakpapier onder in de vorm. Alleen bij de bodem, de wanden klop ik altijd los als de cake uit de oven komt. Maar natuurlijk kun je de randen ook bekleden met bakpapier.

Het makkelijkst is om eerst de vorm in te vetten, bakpapier erop leggen en dat weer in te vetten.

Succes ermee.

Er is altijd wel een reden om een taartje te maken!
groetjes Ellen

5

Ik zou hem ook warm storten. Doe ik ook altijd en spuit ook de vorm in met zo'n spuitbus. Nooit last dat hij niet loslaat.
Succes

6

Omg ik heb dit ook altijd!!!
Ik heb vanmorgen de bakspray gehaald van dr oetker. Ik ben benieuwd of dat misschien verschil gaat geven!

En doordat ik t kapsel uit de bakvormen moet snijden om t los te krijgen, krijg ik de taart dan ook niet strak bekleed, omdat t biscuit dan niet zo mooi recht wordt. Nou dan maar wat meer oefenen met de botercreme er mooi strak op te krijgen zodat alle putjes wat minder worden.

Heb je al tips van hierboven gebruikt esbosje? zo ja hoe is t gegaan?

7

Nee ik heb nog geen tips gebruikt, maar ga ze zeer zeker wel onthouden !!!! Van iedere tip leer je weer meer he !!!

Gr. esther

8

Bodem en wanden bekleden met bakpapier, geen enkel probleem en mooie strakke kanten. Inspuiten met Oetker, papier erop, mengsel erin en bakken maar!