Onderwerp: Help! Puzzeplaatje brokkelt af
Hallo!
Ik ben nog nieuw in het taarten-wereldje, dus heb echt even advies nodig.
2 weken geleden een eerste poging gedaan om een taart te maken.. Ik dacht dat ik wel even een dolfijntje kon boetseren.. het werd een dooie platvis...
Nu dacht ik.. laat ik eens proberen te puzzelen.. Mn zoontje is gek van Dora, dus dacht, laat ik eens orgineel doen
Ik had gisteren alvast huidskleur gemengd en de armen, benen en gezicht gepuzzeld.. Vandaag zou ik verder gaan maar de handjes vallen uit elkaar. Het brokkelt helemaal af als ik het aanraak.
Wat doe ik verkeerd??
En nog een probleem: als ik nu het broekje maak, dan word dat dus een los onderdeel... ik krijg het broekkie niet aan de benen vast.. Ik dacht dat dat met water zou kunnen?
Ik heb verder geen tylose ofzo gebruikt.. Is dat het hele probleem? (ben nog beginner dus heb dat niet in huis....)
Oja, en om een lang verhaal nog langer te maken.. Hoe ga ik het puzzelplaatje bewaren als ie af is.. Vrijdag moet de taart klaar zijn, dus donderdag ga ik de taart bakken, en het puzzelplaatje erop proberen te leggen.. Waar bewaar ik tot die tijd het beste het plaatje? (Ik had gelezen over de diepvries, omdat ie nu aan het hoesje zit vastgeplakt.. kan ie ook een paar dagen in de diepvries blijven liggen?)