26

Re: Bokkenpootjestaart!!

chocotoetje schreef:

mm lekker, ga ik er ook maar bij maken,  eind van de maand, met onze verjaardagen :D

Zeker maken meid... hij is verrukkelijk... ga zo nog een stukje proeven hihi...

Happiness is a CAKE!!

27

Heerlijk, ik heb hem zelf gemaakt met caramelpudding en een keer met chocoladepudding. Was ook heerlijk!

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

28

Moet het hele pakje saroma door de 200ml melk? Het is namelijk bedoelt voor 500ml melk.

29

Twixie schreef:

Moet het hele pakje saroma door de 200ml melk? Het is namelijk bedoelt voor 500ml melk.

het recept klopt denk ik wel want we hebben ervan gesmuld

Happiness is a CAKE!!

30

Oke thanks!

31

Hij staat in de koelkast! Volgens mij is hij echt heerlijk  :9  Jammer alleen dat hij pas voor morgen is  :rolleyes:

32

Euh wil deze nu ook eens maken ....maar ik heb geen cake thuis ...wel koekjes enz ..
En biscuit mix ...maar om nu een taart te maken voor een taart is natuurlijk onzin ...

Dus graag advies of alternatief...

Gr Marian

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

33

Lekker :9

34

Ik houd niet van advocaat dus ik laat dat altijd weg. Ik gebruik in plaats van de vanille saroma caramel. In plaats van de advocaat doe ik er dan een beetje caramelvla in of een beetje caramelsaus. Smaakt heerlijk.

Groetjes Monique

35

Deze heb ik gisteren ook gemaakt!! Zalig!!

36

Ziet er goed uit, bedankt voor het recept!!!

Groetjes, Monica

37

Mijn lekkerste taart was altijd monchou, tot ik dit recept heb geprobeerd, zoooo belachelijk lekker!!

Ondertussen zijn we al een flink aantal bokkenpootjestaarten verder en ik heb mijn eigen draai aan de bodem gegeven, die maak ik nl ook van bokkenpootjes. Deze doe ik (ong 1/3 pak) in de keukenmachine.
Boter laten smelten in de pan en dan de bokkenpootjeskruimels er bij in (op een paar lepels naar voor de garnering).
Het wordt wel een kleverig zootje, gezien de chocola van de bokkenpootjes smelt. Dan 15 min in de koeling voor je met de rest verder gaat. Op het moment van uit de koeling halen is de bodem dan wel kei en keihard, maar na een dagje staan (wat de taart toch al moet) is hij minder hard en zoooo lekker eronder!!

38

Ik ga hem nu maken! :)  Hopen dat ie lekker wordt!

39

Marleen2502 schreef:

Mijn lekkerste taart was altijd monchou, tot ik dit recept heb geprobeerd, zoooo belachelijk lekker!!

Ondertussen zijn we al een flink aantal bokkenpootjestaarten verder en ik heb mijn eigen draai aan de bodem gegeven, die maak ik nl ook van bokkenpootjes. Deze doe ik (ong 1/3 pak) in de keukenmachine.
Boter laten smelten in de pan en dan de bokkenpootjeskruimels er bij in (op een paar lepels naar voor de garnering).
Het wordt wel een kleverig zootje, gezien de chocola van de bokkenpootjes smelt. Dan 15 min in de koeling voor je met de rest verder gaat. Op het moment van uit de koeling halen is de bodem dan wel kei en keihard, maar na een dagje staan (wat de taart toch al moet) is hij minder hard en zoooo lekker eronder!!

Ik wil deze variant van de bodem ook eens proberen, hoeveel boter heb ik dan nodig?

40

Mariss schreef:

Ik wil deze variant van de bodem ook eens proberen, hoeveel boter heb ik dan nodig?

Ik heb volgens mij ongeveer 75 gr boter gebruikt.
Heb net half taartje gemaakt en daarvoor ongeveer 8 bokkepootjes en zo'n 40 gr boter gebruikt. Heb een beetje op de gok gedaan.

41

Ik heb volgens mij ongeveer 75 gr boter gebruikt.
Heb net half taartje gemaakt en daarvoor ongeveer 8 bokkepootjes en zo'n 40 gr boter gebruikt. Heb een beetje op de gok gedaan.

Dank je!! Ik heb hem inmiddels gemaakt en maar wat gegokt!
Super goed gelukt, echt een heerlijke taart zo!!

42

Ik ken het recept ook! Mijn schoonvader had het van een collega gehad en nu mag ik hem morgen gaan maken voor zijn verjaardag!

It’s all about the [cup]cakes……
Voor mijn bakmomenten zie http://picasaweb.google.com/cheyennecupcakes of hyves of Facebook

43

Ook ik heb 'm gemaakt afgelopen weekend, met chocoladecake als bodem. Hij was héérlijk, maar voor mij had er iets meer advocaat in gemogen, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Volgende keer ga ik ook eens die bodem van bokkenpootjes proberen. Iedereen heeft er van zitten smullen, dus die volgende keer komt er vast en zeker!
Bedankt voor het recept!
Groet, Carin

44

Deze ga ik zeker een keertje maken, het ziet er heerlijk uit :D

45

die lijkt me heerlijk!!!! mag ik hem opslaan?

met 1 hand kan je hele mooie taartjes bakken! heb zins juni een half verlamde rechter hand.