1

Onderwerp: toetjesschaaltje of vaas(je) ipv cakeseperator?

Ik wist niet zo goed of ik hem bij decoreren moest neerzetten, of bij taartdecoratie algemeen.. Anders graag even temmen ;)

Ik wil héél graag een stapeltaartje maken met een vaasje oid ertussen om een roosje in te doen.
Zoals per sempre laatst gemaakt had
(http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=103173)

Ik weet dat dit een cakeseperator is, en dus waarschijnlijk van licht materiaal (plexiglas ofzo?) maar ik kan hem bij de leukstetaartenshop niet vinden, en vroeg me af of ik ook een gewoon (dun, licht) vaasje/ toetjesschaaltje oid zou kunnen gebruiken voor zoiets?

Ik had laatst wel een topic gezien van iemand met een blauwe taart met een rood roosje in een schaaltje ertussen, volgens mij stond er wel bij dat het van een schaaltje was, maar ik kan het topic nergens meer vinden, en ik durf het ook niet zomaar te proberen..

Iemand ervaringen? Want het lijkt me toch wel heel erg mooi om te doen!

Groetjes en alvast bedankt!

2

Re: toetjesschaaltje of vaas(je) ipv cakeseperator?

Die taart was van evelien1001: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126037834

3

lijkt wel op zo'n plastic dessertbakje/amuse wat je gewoon bij de makro kan vinden!

N-Joy Cakes

ja hoor dat kan wel, zou ook van glas nog kunnen, als je maar goed stut....
weet alleen niet hoe het zit als je er een dowel indrukt, en je die dus nog ziet, dan zet je daarna je schaaltje erop, en als je van bovenaf kijkt zie je die dowel dus nog zitten!!!  :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Bedankt allemaal!

Het was inderdaad de taart van evelien die ik had gezien..

@ Tirza: Ik wilde stutten met kitkats/ twix oid, zou dat dan wel sterk genoeg zijn?
En dan zou ik eerst moeten stutten, en dan pas de marsepein moeten doen, wil ik dat je het niet ziet door het glas dus?

Hoe doen de meesten van jullie dit eigenlijk? Is de eerste keer dat ik een stapeltje wil doen namelijk.. Doen jullie eerst bekleden en dan pas stutten normaal? Zit hier een meerwaarde aan om een bepaalde volgorde aan te houden?

ik bekleed eerst en daarna pas stutmateriaal afknippen.snijden oid. Omdat je dan de juiste hoogte kunt pakken :Y

ik heb geen idee hoe er wordt gestut bij seperators :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Mm, ik snap het..

Lastig.. Misschien moet ik eerst bekleden, dan stutten, en dan nog een héél dun laagje marsepein extra over het stut-gedeelte heen doen waar de separator op moet? Of zou je dat ook duidelijk zien?

8

Of zoals Evelien heeft gedaan............decoratie in je separator, zodat je de bodem niet meer ziet.

9

Tuurlijk!!

Dat is t.. Stom zeg.. Haha.. Bedankt!!

:) Probleem meteen opgelost, en t staat nog leuk ook!