1

Onderwerp: Wie heeft tips mbt het bekleden van een torentje?

Ik wil voor het eerst een torentje maken van 40 cm hoog maar vroeg me af hoe het bekleden hiervan gaat...Of is dit hetzelfde als taart en als het ware de marsepein eroverheen leggen? Of heeft het een bepaalde techniek? Alvast bedankt voor de tips. :D

2

Re: Wie heeft tips mbt het bekleden van een torentje?

Is er dan niemand die me een beetje op weg kan helpen..???

3

Ik denk een lap eromheen vouwen en de bovenkant met een los rondje marsepein afdekken.. maar ik heb er geen ervaring mee, hopelijke reageren anderen die het wel eens gedaan hebben ook nog. Succes ermee !

Groetjes, Conny

4

Wat ga je precies maken?
Een kasteeltoren, een vuurtoren, zomaar een hele hoge taart met andere decoratie....?
En hoe breed wordt het geheel?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Het wordt 40 cm hoog. Drie taartjes op elkaar en daar bovenop een boltaart.

Als tips uitblijven ga ik de 3 taarten op elkaar gewoon zo bekleden en de bol apart en die erop zetten. Het moet een rozenslinger worden waarbij de bol aan de bovenkant bezet wordt met roosjes.

6 Laatst bewerkt door Tom Poes (01-08-2010 21:01)

Dus inderdaad een heel hoge taart-taart...
Ik zou niet gaan proberen om de 3 taarten in 1 keer te bekleden, een niet zo grote taart (in doorsnede dan) strak bekleden is hoe hoger hoe moeilijker :Y!
Ik zou een grote lap rondom vouwen, met een naadje achter dus en aan de bovenkant ietsjes over de rand, als daar het bolletje op komt, zie je dat verder toch niet meer.
De drie lagen wel scheiden met een kartonnetje en werken met funderingsstokjes. Ik zou ook een stok middendoor de 3 lagen doen om te zorgen dat het niet wegglijdt.

Succes! Klinkt niet makkelijk, weet niet of ik het zou durven zo...

In deze link staat trouwens ook een heel hoog taartje (die met de calla-lelies), die is wel gemaakt van cake en dus kan ze die rollen in de bekleding, dat zou ik met een gevulde biscuittaart ook weer niet durven...
http://picasaweb.google.com/AllAboutCra … 1854196402
en dan even met de pijltjes doorklikken!

Tot taarts, Yvonne

7

zucht...in mijn hoofd zag het er een stuk makkelijke uit :s

8

Brengt me dan gelijk op het volgende dilemma...wie denkt mee?
Sorry dat ik jullie tijd in pik maar ben er wel dankbaar voor.

Het idee is dus 3 taarten op elkaar en dan een bol erop. De 3 taarten hebben een rozenslinger die uitmondt in de bol die bezet gaan worden met roosjes. Maar als ik de taarten los van elkaar ga bekleden zie je de naden, dat is ook weer niet mooi. Ik heb al zitten denken aan een lint of bijv een stuk marsepeinen rand zeg maar, ben alleen bang dat het niet mooi is. Wie heeft nog een idee? :o

9

Brengt me dan gelijk op het volgende dilemma...wie denkt mee?
Sorry dat ik jullie tijd in pik maar ben er wel dankbaar voor.

Het idee is dus 3 taarten op elkaar en dan een bol erop. De 3 taarten hebben een rozenslinger die uitmondt in de bol die bezet gaan worden met roosjes. Maar als ik de taarten los van elkaar ga bekleden zie je de naden, dat is ook weer niet mooi. Ik heb al zitten denken aan een lint of bijv een stuk marsepeinen rand zeg maar, ben alleen bang dat het niet mooi is. Wie heeft nog een idee? :o

10

jeetje, mn computer liep vast: sorry!

11

je bent nu echt wanhopig hè ;)!
Ik vind het nog niet zo'n gek idee om de naden weg te werken met een mooi bijpassend lint, evt. zelfs gewoon van marsepein!
Ga even zoeken naar een voorbeeldje!

Tot taarts, Yvonne

12

http://lh3.ggpht.com/_eAAVmA8JX2w/SVcuo8Q0NAI/AAAAAAAAAi0/ifZKbqUnldA/unusual+wedding,+birthday+cake+Inspired+By+Michelle+Cake+Desig.jpg

Tot taarts, Yvonne

13 Laatst bewerkt door Jeanny.M (01-08-2010 21:20)

Ja, ik begin nu wel te panieken... :Y
Het enige waar ik met zoeken op uitkomt is de rozentoren van Charissa. Die is volledig bezet met rozen dus daar kun je mooi alle oneffenheden wegwerken (hij is wel supermooi!). Ik las dat daar 160 rozen op zitten, laat staan met eentje van 40 cm: dan ben ik dagen bezig en zie ik niet zitten.

Jouw voorbeeld is wel mooi. Maar mijn slinger begint vanaf onderen en werkt zich kronkelend op naar boven, dan lijkt het me niet zo mooi...

14

:/ Een heel smal randje marsepein in de kleur van de rest van de bekleding houden, dan staat dat volgens mij niet storend. Je kunt kiezen uit een smal strookje snijden uit een dun uitgerold stuk marsepein of anders een smal rolletje maken.

Ik zou de uiteinden van de randjes wel onder de roosjes laten wegvallen. Dus van te voren even kijken hoe je "slinger" gaat lopen.

Veel succes!

15

Ja, ik denk dat ik dat maar doe dan of zo'n kettinkje ergens op de kop tikken;)

Bedankt lieve mensen voor het meedenken!

16 Laatst bewerkt door Tom Poes (01-08-2010 21:33)

http://www.pinkcakebox.com/images/cake404.jpg

Hoe ben je op dit idee gekomen, heb je een voorbeeldje ervan?
Je zou toch ook gewoon wel verspringende taarten kunnen gebruiken?

http://www.customcouturecakes.com/images/rose_cascade_wedding_cake.jpg

Tot taarts, Yvonne

17 Laatst bewerkt door Jeanny.M (01-08-2010 21:36)

Mijn idee qua vorm is die van Charissa met als onderwerp 'rozentoren'.
Mijn eerste idee was gewoon een rozenbol, toen zag ik de taart van Charissa en werd daardoor geinspireerd. Alleen lijkt een slinger me leuker en minder werk :D
Die slinger van jouw foto is inderdaad het idee maar dan meer in een spiraal.

Weet niet zo goed hoe ik de foto hierin kan plakken...staat bij bruidstaarten. Moet daar echt nog eens de gebruiksaanwijzing voor gaan lezen hihi

18

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PMP8HXWR.jpghttp://www.peggyporschen.com/images/Tiered-Cakes/4/Romantic-Rose-Tower-1.jpg
Zo'n rozentoren bestaat ook uit meerdere ongelijke lagen! Weliswaar verspringen ze dan niet zo veel... Ze worden niet bekleed maar direct helemaal volgeplakt met de rozen!

Tot taarts, Yvonne

19

Die is mooi zeg! Alleen zo'n spitse punt heb ik niet: of het wordt bijsnijden. Mijn hoofd loopt over van (onhaalbare) ideeen dankzij iedereen op het forum :lol:

20

Ik heb ooit eens een balletpakje in 3D gemaakt. Dat waren zelfs vier taarten op elkaar, weliswaar van cake. Ik heb die bekleed met een lap aan de voor- en achterkant. Er kwam toen wel een naadje aan de zijkant maar die heb ik weggewerkt met een klein stiknaadje.
http://i85.photobucket.com/albums/k58/anjahuizinga/taarten/DSC01608.jpg

Ik zou, aangezien biscuittoch iets minder stevig is ook voor de wijze van bekleden gaan. De bloemenslinger er dan omheen maken! Succes met je uitvoering, altijd lastig als je iets in je hoofd hebt en dan moet uitvoeren!