1

Onderwerp: Hoelang van te voren kan je de taart maken en bewaren in de koelkast?

Ik ben nog vrij nieuw in het maken van taarten, wil deze week mijn 2e taart maken voor mijn zoon, die zondag 5 jaar wordt. Het enige is dat we vanaf vrijdag vrij druk zijn met van alles en nog wat, dus weinig tijd over hou voor de taart.
Nu is mijn vraag hoever van te voren kan ik de taart maken en bewaren in de koelkast? Of kan ik de tekening vna spiderdman alvast maken van marspein en fondant en dat afgedekt bewaren?
Wie heeft tips voor mij?

2

Re: Hoelang van te voren kan je de taart maken en bewaren in de koelkast?

Je kunt hem anders in zijn geheel rustig maken, wanneer het je uitkomt en dan gewoon invriezen. Of als je het in stukjes wilt doen.
Biscuit maken en invriezen zodra deze goed is afgekoeld, puzzeltje van spiderman maken en met folie afdekken en donker wegzetten, eventueel de rest van je marsepein en fondant voor je versieringen (en zeker basisbekleding) al kleuren, goed afdekken en donker wegzetten.

Succes!

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

Re: Hoelang van te voren kan je de taart maken en bewaren in de koelkast?

Hoi,

De tekening van spiderman kun je heel goed van te voren maken en bewaren met plastic folie er over heen (of met een diepvrieszakje geheel afdekken in een afgesloten plastic bak. Dit hoeft niet perse een tupperwarebak te zijn. Ik bewaar altijd maximaal 3 dagen een taart in de koelkast, daarna vind ik 'm niet meer lekker.
Je zou je taart dus van te voren kunnen maken, invriezen en dan op zaterdagmorgen uit de vriezer kunnen halen. Als deze dan aan het ontdooien is, kun je mooi de decoratie zonder lijm erop plakken, want door het ontdooien is je taart enigszins vochtig, waardoor je decoratie goed plakt.
Als je de taart invriest, in een goede plastic zak dichtknopen, bij het ontdooien, in de koelkast laten ontdooien met de plastic zak. Na ongeveer 4 uur de plastic zak verwijderen en in een taartdoos verder laten ontdooien, afhankelijk van de vulling. Als je een vulling van melkproducten kiest, moet je taart in de koelkast blijven. Kies je voor een veilig vulling (botercrème met een smaakje en jam), dan hoeft je taart niet in de koelkast te blijven, maar op een donkere plek buiten de koelkast bewaren.