1

Onderwerp: Mislukte taart

Ik ben nog niet zo lang bezig met taarten bakken, dit is mijn 3e taart ! Deze vriendin houdt niet van marsepein of fondant en wilde graag glazuur eroverheen ! Nou dat werkt dus echt niet ! Ik had eerst de buitenkant en de bovenkant wat gerepareerd met botercreme, en dat werkt altijd, maar toen ik de glazuur eroverheen ging smeren werd het echt een kliederboel, echt ik baal als een stekker ! Eigenlijk kan ik hem zo niet aan mijn vriendin geven, maar ja waar haalt ik/zij zo gauw nog een nieuwe taart vandaan !!!!!!!!!

Zucht wat baal ik hier van zeg !!

Esther

2

Re: Mislukte taart

misschien alles er af schrapen en overgieten met ganache?

ganache is inderdaad een goeie, maar als je alles al onder de botercreme hebt zitten kun je misschien strooisels erover heen gooien?
chocoladeschilfers bijvoorbeeld...

of een chocoladebom!
gooi je er smarties/ m&m's erop, langs de zijkanten kitkats of bolletje chocolade langevingers.

Ik zing mijn eigen wijsje!

4

Alles eraf gaat niet lukken, spullen voor ganache heb ik niet in huis maar ga hem toch proberen op te leuken met hagelslag, suikerfiguren etc. helaas houdt diegene niet van chocolade etc. dus veel andere mogelijkheden heb ik niet !!!!! Nu maar hopen dat het smaakt morgen !!!!

Bedankt in ieder geval voor jullie advies en medeleven !!!!!

Esther

lastig zeg, als iemand niet van chocolade, fondant en marsepein houdt.
dan hou je niet veel mogelijkheden over!
lief van jou dat je er dan toch aan bent begonnen!
ik had gezegd: je koopt maar een slagroomtaart bij de AH! :lol:  ;)

6

Nee joh ook slagroomtaart is zelf gemaakt het lekkerst! :D

Maar ze heeft het je wel lastig gemaakt.
Lekker een laag slagroom erop smeren en vruchten erover?

7

Je bent een lieve vriendin hoor. Ik had gezegd dat ze de fondant er maar af moest halen...  :o

Is het nog een beetje gelukt om wat af te leveren dat ze lekker vond?

~ Never waste a good crisis... ~

ik ben ook wel erg benieuwd wat het uiteindelijk geworden is! :Y

9

Nou deze taart kon ik echt niet geven, ik maak vandaag een ronde cake met citroenvulling en een laagje jam, bij een cake lukt glazuur wel, die maak ik geel en doe er leuke versieringen op plakken ! Morgen neem ik de mislukte taart mee naar Texel, want hij zal ongetwijfeld lekker smaken.

Bedankt voor jullie medeleven, want jeetje wat baal ik zeg 1

Gr. Esther