1 Laatst bewerkt door grietje (27-10-2010 09:25)

Onderwerp: schuimpjes

hoi,

Ik heb schuimpjes gebakken. Om alvast eens te proberen. Ik heb ze nodig voor de traktatie van mijn dochter.
Ze zijn erg lekker!
De streep erop heb ik geinspipikt. Bedankt!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YLKTF337.jpg

Groetjes Gerien

2

Re: schuimpjes

yummie zien er heerlijk uit... hoe heb je de streep gedaan? (als ik het mag vragen :o )

Happiness is a CAKE!!

3

Ooooh wat ziet dat er lekker uit !!!  :9  :9

Nou wil ik wel heeel graag weten hoe je die streep hebt gemaakt ???

4

:lol:  :lol:  je was me net voor !

5

Marinina schreef:

:lol:  :lol:  je was me net voor !

:lol:  :lol:

Happiness is a CAKE!!

6

Marinina schreef:

Ooooh wat ziet dat er lekker uit !!!  :9  :9

Nou wil ik wel heeel graag weten hoe je die streep hebt gemaakt ???

Tja, ik weet zo gauw niet van wie, maar ik heb het hier op het forum gezien.
In de spuitzak heb ik met rode kleurstof een streep gemaakt, met een sateprikker, van boven naar beneden. Dan het eiwit erin en spuiten maar!
Heel eenvoudig met een leuk effect!

Groetjes Gerien

7

Oh. leuk om te onthouden, bedacht me net dat ik ook weleens gezien heb eerst een streep vullen en dan met een andere spuit de rest opvullen.....mmmmmmm.... lekker duidelijk  :/

8

Marinina schreef:

Oh. leuk om te onthouden, bedacht me net dat ik ook weleens gezien heb eerst een streep vullen en dan met een andere spuit de rest opvullen.....mmmmmmm.... lekker duidelijk  :/

Ik heb maar 1 spuit gebruikt hoor. Gewoon met een sateprikker in mijn potje kleurstof en dan met dat stokje een streep trekken in je spuitzak. Dan het eiwit erin en klaar voor gebruik.

Groetjes Gerien

9

hmm...je schuimpjes werkte aanstekelijk, zo simpel en zo'n leuk eindresultaat, hier meteen met de kinderen ook schuimpjes met gekleurd streepje gebakken.

Dank je voor het idee !!!!

10

Nijoable schreef:

hmm...je schuimpjes werkte aanstekelijk, zo simpel en zo'n leuk eindresultaat, hier meteen met de kinderen ook schuimpjes met gekleurd streepje gebakken.

Dank je voor het idee !!!!

Graag gedaan!
Zijn ze lekker?

Groetjes Gerien

11

Hoe worden je schuimpjes zo mooi wit? Die van mij worden altijd een beetje bruinig...

BerberLicious

12

Berber schreef:

Hoe worden je schuimpjes zo mooi wit? Die van mij worden altijd een beetje bruinig...

dan heb je waarschijnlijk de oven te hoog van tempeatuur staan 110 graden en een uur erin  ;)

13

Die zien er ZEER smakelijk uit :9

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

14

Leuk idee die streep! Ik vind ze er erg mooi uitzien.

15

Inderdaad een heel leuk idee!!!  :thumb: En schuimpjes zijn zoooooooooooo lekker!!! :P

Pluk de dag!
liefs, Anita

16

Ze zijn ook al lang weer op.
Als ze bruinig zijn was de oven te heet.
Bij een recept voor schuimpjes las ik dat je eventueel aluminiumfolie over je bakblik kunt doen. Ruim genoeg dat het je schuimpjes niet raakt. En dan in de oven. Dat zou ook moeten helpen.
Ik had trouwens een heel klein beetje rood in het eiwitschuim gedaan. Maar dat was te weinig om echt kleur er aan te krijgen. Ze waren net niet wit meer, maar nog niet roze. Toen heb ik die streep maar geprobeerd. En dat is wel goed gelukt.
Volgende keer zal ik ook eens andere kleuren proberen. Of twee kleuren in een zak.

Groetjes Gerien

17

of papier eroverheen, dan kleurt t ook minder snel

18

ik heb een hete lucht oven en 110 dan worden ze al stikbruin en niet droog na een uur...
nog minder warm dan..en evt langer.
of is het beter een andere stand te gebruiken...???

19

Ik heb 100 graden gedaan en 2,5 uur.
Je kunt ze rustig nog kouder zetten en dan inderdaad langer. In sommige recepten hebben ze het zelfs over 3 uur.
Hetelucht oven moet vaak al kouder als een oven met onder en boven warmte.

Groetjes Gerien

20

Heel leuk gedaan.

Zou iemand een goed recept met me willen delen ?

groetjes

21

Els schreef:

Heel leuk gedaan.

groetjes

Het is heel simpel!
Per ei(wit) neem je 50 gram suiker. De eiwitten klop je stijf en als het aardig stijf is doe je beetje bij beetje de suiker erbij.
Als het echt goed stijf is doe je het in een spuitzak en spuit je mooie toefjes op een bakplaat.
Ik heb zelf de oven op 100 graden gezet. (ik heb onder en bovenwarmte) En ik heb ze 2,5 uur in de oven laten staan.
Iemand anders hier op het forum deed ze 3 uur op 60 graden.
Een ander doet ze 1 uur op 110 graden.
Ik denk dat het een beetje uitproberen is. Als ze bruin worden is je oven te heet.
Succes!
Ze zijn heel lekker!!

Groetjes Gerien

22

grietje schreef:
Els schreef:

Heel leuk gedaan.

groetjes

Het is heel simpel!
Per ei(wit) neem je 50 gram suiker. De eiwitten klop je stijf en als het aardig stijf is doe je beetje bij beetje de suiker erbij.
Als het echt goed stijf is doe je het in een spuitzak en spuit je mooie toefjes op een bakplaat.
Ik heb zelf de oven op 100 graden gezet. (ik heb onder en bovenwarmte) En ik heb ze 2,5 uur in de oven laten staan.
Iemand anders hier op het forum deed ze 3 uur op 60 graden.
Een ander doet ze 1 uur op 110 graden.
Ik denk dat het een beetje uitproberen is. Als ze bruin worden is je oven te heet.
Succes!
Ze zijn heel lekker!!

Bedankt voor het recept en de uitleg.
Ik ga het zeker eens proberen.
Groetjes