1

Onderwerp: Bekleden met glazuur

Wie heeft er een goede tip om een taart te bekleden met glazuur, diegene waarvoor ik de taart maak, houdt niet van marsepein en fondant, vandaar de keuze voor glazuur, maar het is een stuk moeilijker om dit netjes te doen, wie heeft er een tip voor me.

Gr. Esther

2

Re: Bekleden met glazuur

Bedoel je glazuur van poedersuiker? Ik denk dat dat niet netjes word wanneer je dit over een taart giet, wanneer mensen niet van fondant/marsepein houden, kies ik vaak voor ganache (deze kun je gieten) of een buttercream icing, deze kun je met een spatel op de taart smeren. Glazuur word heeel zoet!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

je kan wel fondant eroverheen kiepen (die vloeibare, niet rolfondant) dat word ook best mooi hoor

etmc schreef:

je kan wel fondant eroverheen kiepen (die vloeibare, niet rolfondant) dat word ook best mooi hoor

dat is glazuur, fondantglazuur :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Je kan het ook afsmeren met royal icing.

FunLovin schreef:

Bedoel je glazuur van poedersuiker? Ik denk dat dat niet netjes word wanneer je dit over een taart giet, wanneer mensen niet van fondant/marsepein houden, kies ik vaak voor ganache (deze kun je gieten) of een buttercream icing, deze kun je met een spatel op de taart smeren. Glazuur word heeel zoet!

Wordt ganache hard? en kun je het ook kleuren?

facebook.com/caro.taartencupcakes

7

tipsytaartje schreef:
etmc schreef:

dat is glazuur, fondantglazuur :Y

ja dat weet ik maar als ik zeg fondant dan gaan mensen proberen rolfondant te laten smelten ;)

ganache word niet krokant hard maar wel vast. en kleuren word lastig, je kan wel gekleurde smaakchocola gebruiken (van callebaut)

en met fondant smaakt t gewoon naar een tompouce oid

witte chocolade kan je wel kleuren, maar dan heb je of speciale candy kleurtje voor nodig op basis van olie, of je moet flo-coat aan je normale icing kleurtjes toevoegen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

ja en kleurstof op oliebasis is best wel erg duur

10

Ojee taart maken maar vergeten botercreme te maken, heb wel glazuur in huis, kan ik de cake daarmee insmeren en dan bekleden met marsepein???Of kan ik ook gewoon de marsepein over de cake leggen als ik de marsepein beetje vochtig maak??

11

:nooo lijkt me een slecht plan; desnoods met jam afsmeren, maar beter toch effe bc maken :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl