Onderwerp: Mijn eerste taart: BUMBA, en eerdere taarten.
Hij is af.... mijn eerste marsepein beklede taart!
Ik zal jullie eerst mijn eerdere taarten nog even showen.... echt... ze vallen zo in het niet bij jullie kunstwerken. Gelukkig heb ik fun gehad bij het maken en waren ze lekker, en dat was voor mij het belangrijkste.
Toen mijn dochter vorig jaar 1 werd heb ik mijn allereerste taart gemaakt. Een ronde cake (kant en klaar uit een pakje), jam en slagroom ertussen en spekkies erop.

Dit voorjaar werd mijn zoon 4, ook toen heb ik geknutseld. Ditmaal een chocoladecake, overgoten met chocola en opgemaakt met slagroom, kiwi en aardbei.

Vorige week heb ik was geoefend met marsepein bekleden, omdat het voor mij voor het eerst was. Vandaar deze uitprobeersels:

En dan nu mijn huidige project.
Voor het eerst een luchtige taart met losse ingredienten. Bij het doorsnijden werd ik laaiend enthousiast, want hij zag er super uit:
Onderste laag is 4 vruchtenjam:
Volgende laag is banketbakkersroom, luchtig gemaakt met slagroom:
Marsepein ook zelf gemaakt. Denk toch iets niet goed gedaan, want het scheurt erg makkelijk. Ik kreeg de bekleding dan ook echt niet voor elkaar. Was blij dat het zat. De smaak is overigens SUPER:
Het plaatje maken ging me wel aardig af:
Lijntjes van marsepein vond ik erg moeilijk, dus ik heb chocolade getemperd en daarmee de lijntjes gespoten.
Vanmiddag snijden we hem aan. Ik hoop maar zo dat hij lekker smaakt.... Ben er gewoon een beetje zenuwachtig van.
kan me voorstellen dat je een beetje zenuwachtig bent, eet smakelijk
Moet ik wel eerst nog aan de afwerking werken hoor....