1

Onderwerp: Bruidstaart

Mijn allereerste bruidstaart is een feit!
Of ik voor mijn schoonzus en zwager een bruidstaart wilde maken voor 100 personen.
Ik kreeg de topper ter inspiratie en verder mocht ik het zelf bepalen.
Dit is 'm geworden!
De reacties waren super leuk en ze vonden 'm allemaal erg lekker :)
Het licht op de lokatie was echt heel erg slecht... Hopelijk krijg ik van de fotograaf nog mooiere foto's.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-48IOJHH4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XTAZS48R.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RC8FMHRQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJODZ886.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8IIFW3UG.jpg

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website

2

Re: Bruidstaart

mooi hoor  :thumb:

3

Mooi gedaan! En dan ook nog al die vullingen!!

Taart!! Leuk om te maken maar nog leuker om op te eten!! :):)

4

heel erg mooi!

5

Prachtig, eerste bruidstaart en dan gelijk zo hoog!!! Super!

6

Ontzettend mooi gemaakt !!!

Groetjes, Conny

7

Knap!!!!!
En de taart is zoals een bruidstaart hoort te zijn(naar mijn mening):
Romantisch!

Groetjes van Marjon

8

Heeel profi!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

9

Super mooie taart!
Wilde het bruidspaar de bovenste taart ook gebruiken om in te vriezen? Zo ja, heb jij dan tips voor mij hoe je de bovenste taart mooi van de taart daaronder af kan halen? Normaal maak je de taartkartonnetjes die er tussen zitten vast met een beetje botercreme en ben bang dat je hierdoor de taart daaronder beschadigd bij het afhalen van de bovenste taart.

10

Mooi!

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

11

Mooi zeg!
Wat een werk zal dat geweest zijn.

12

Alexandra13 schreef:

Super mooie taart!
Wilde het bruidspaar de bovenste taart ook gebruiken om in te vriezen? Zo ja, heb jij dan tips voor mij hoe je de bovenste taart mooi van de taart daaronder af kan halen? Normaal maak je de taartkartonnetjes die er tussen zitten vast met een beetje botercreme en ben bang dat je hierdoor de taart daaronder beschadigd bij het afhalen van de bovenste taart.

Allereerst allemaal onwijs bedankt voor de leuke reacties! Het was echt een mega karwei, maar de reactie van het bruidspaar was zo super leuk :)

De bovenste taart was idd om in te vriezen, maar echt een tip heb ik niet voor je.
Ik zet altijd alles los op elkaar en dat heb ik nu ook gedaan.
Wel in twee delen vervoerd (onderste 2 en bovenste 3 ineens) en op de lokatie in elkaar gezet.
De bovenste hebben ze er dus zo afgetild en op een apart bord gezet.

Creatieve groetjes!

13

Verootjuh schreef:
Alexandra13 schreef:

Super mooie taart!

Allereerst allemaal onwijs bedankt voor de leuke reacties! Het was echt een mega karwei, maar de reactie van het bruidspaar was zo super leuk :)

De bovenste taart was idd om in te vriezen, maar echt een tip heb ik niet voor je.
Ik zet altijd alles los op elkaar en dat heb ik nu ook gedaan.
Wel in twee delen vervoerd (onderste 2 en bovenste 3 ineens) en op de lokatie in elkaar gezet.
De bovenste hebben ze er dus zo afgetild en op een apart bord gezet.

Heb je de bovenste taart gewoon van biscuitdeeg gemaakt? Ik hoorde dat de bovenste taart vaak van een zwaardere cake wordt gemaakt om deze langer in te kunnen vriezen. Ik hoor het graag van jou.

14

Heel erg mooi gemaakt, en wat een karwei zeg!  :thumb:
Een mooi geheel is het geworden, knap dat je ineens zoveel durfde te maken voor je eerste bruidstaart.
Pas maar op dat je niet elke week aan de slag mag.

Bakgroetjes van Marinka!

15

mooooooi!! Leuk die rand met balletjes en die kleine zilveren balletjes er tussendoor! :thumb:

16

Alexandra13 schreef:

Heb je de bovenste taart gewoon van biscuitdeeg gemaakt? Ik hoorde dat de bovenste taart vaak van een zwaardere cake wordt gemaakt om deze langer in te kunnen vriezen. Ik hoor het graag van jou.

Uhh, ja die is gewoon van biscuit gemaakt.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat minder goed kan dan cake.

Creatieve groetjes!

17

leuk!

18

Verootjuh schreef:
Alexandra13 schreef:

Uhh, ja die is gewoon van biscuit gemaakt.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat minder goed kan dan cake.

Ik was ook in de veronderstelling dat deze gewoon van biscuitdeeg gemaakt kon worden, maar later hoorde ik iemand zeggen dat je biscuit 3 maanden kan invriezen.

19

Dan moeten ze 'm maar snel opeten  :lol:

Creatieve groetjes!

20

welke maten heb je ervoor gebruikt?

21

De grote taart is 30-25-20-15-10 en de 3 losse taarten waren 20 cm  :)

Creatieve groetjes!

22 Laatst bewerkt door nicole th (23-08-2010 15:33)

Wauw deze had ik nog niet gezien............ :thumb: wat een prachtige bruidstaart....... :Y
Mijn nicht heeft een stuk van haar verjaardagstaart bijna 10 of 11 maanden nadat ze deze had ingevroren terug uit de vriezer gehaald ( ze was vergeten dat die er nog in zat) en deze bleek nog zeer lekker te zijn!!! :)

Vele en lieve groetjes Nicole

23 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (23-08-2010 16:43)

Heel mooi gemaakt!

Over het invriezen, ik heb er nog geen ervaring mee, maar het lijkt mij juist dat je biscuit langer kan invriezen, omdat er in cake roomboter/vet zit, en dus eerder rans zou kunnen worden.

Correct me if I'm wrong!

I never met a calorie I didn't like....