1

Onderwerp: houdbaarheid icing tubes

Als beginneling heb ik nog een vraagje over de icing tubes. Hoe lang kan je ze bewaren na opening? Ik heb er nog niet mee gewerkt. Lijkt me handig als plaksel die je altijd bij de hand hebt. :think:
Alvast bedankt!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

Re: houdbaarheid icing tubes

geen idee, het klopt dat het er niet op staat. ik heb ze pas maar gewoon weggegooid, gebruikte ze toch al weinig.

anders even wilton een email sturen? of op hun forum dat even vragen:)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb ze destijds ook gekocht omdat het me zo handig leek. Je kunt ze vrij lang bewaren werd mij verteld, maar ik heb toevallig vandaag de geopende tubes uitgeprobeerd, en voor gebruik even goed doorgekneed, maar het was geen homogene massa meer, een olieachtige substantie had zich wat afgescheiden. Het zag er niet mooi meer uit. Ik heb ook nog een nieuwe tube opengemaakt, en dat zag er wel goed uit, maar met kleine spuitmondjes is het moeilijk uit de tube te krijgen, en met een wat groter spuitmondje (wilton 104) was het resultaat niet mooi, omdat het de icing toch niet goed gemengd leek. Ik heb de tube leeggespoten in een bakje, goed gemengd en toen in een plastig spuitzak met hetzelfde spuitmondje, en toen werd het wel mooi.
Ik vind het idee van de tubes leuk, maar het werkt niet zo goed als ik gedacht had.

Groetjes, Elly

4

hier liggen ook nog twee tubes, eentje nog dicht en de andere gebruikt om uit te proberen, ik vond het ook geen succes!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

ik dacht dat een houdbaarheidsdatum vermelden verplicht was...

Ik zing mijn eigen wijsje!

koekiemonster schreef:

ik dacht dat een houdbaarheidsdatum vermelden verplicht was...

in amerika blijkbaar niet??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs