1 Laatst bewerkt door Pipeloen (26-07-2010 14:14)

Onderwerp: Cupcake met toef invriezen

Hallo,

komende zondag vieren we de verjaardag van mij zoontje en ik wil graag cupcakes maken met toef. Het zal voor mij de eerste keer zijn, dus ben heel benieuwd of het lukt...

Ik wil een gedeelte maken met een slagroom toef met saroma en klopfix, de overige cupcakes krijgen een toef van ganache. Kan ik deze cupcakes nu al maken, vullen en decoreren en vervolgens bewaren in de vriezer? Of is dit niet zo'n goed idee?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Minke

2

Re: Cupcake met toef invriezen

Ik heb geen ervaringen met het invriezen van een toef, maar waarom spuit je die er niet later op? Je kan dan de cc's kaal invriezen.
Ik denk dat wanneer je met toef en al invriest dat je dan ook erg op moet letten dat de toef niet indeukt, dus je kan er niets opzetten. Neemt best veel ruimte in, ruimte die je misschien niet hebt.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

3

Bedankt voor je reactie!

Ik wil de toeven liever niet op het laatste moment maken, omdat ik niet weet hoeveel tijd erin gaat zitten om ze netjes te krijgen (omdat het de eerste keer is). Ook moet ik nog een andere taart moet maken/ decoreren zondagochtend. vandaar dat ik dus dacht aan invriezen...

Niemand hier ervaring mee?

4

Ik heb alleen ervaring met het invriezen van swiss merengue, dit gaat prima. Rustig in de koelkast ontdooien.

Ik zou bang zijn dat de toef 'instort'

Ben wel benieuwd of dit kan :)

5

hoe ben je van plan een toef met ganache te maken? weet je dat je t dan eerst moet laten koelen en daarna op moet kloppen?