1

Onderwerp: meisje boetseren hulp nodig!

Hallo allemaal
Ik wil een wandelend meisje boetseren, maar heb ff wat hulp nodig om op weg te komen zeg maar...het volgende: ik weet hoe ik een lijfje moet maken, maar daarover komt natuurlijk de kleding en schoenen...beschilderen jullie dit of doen jullie dit met fondant erover heen? Fondant met tylose of gewone fondant? Dit deel snap ik nog niet zo goed, dus graag tips :D Heb ook al rondgekeken hier op t forum maar kon niets vinden...of ik beredeneer het verkeerd haha :o
Alvast hartstikke bedankt!!  :)

I love pie!!

Re: meisje boetseren hulp nodig!

fondant en tylose, zeker als je boetseersel moet staan :Y

ik kleed mn popjes meestal niet nog apart aan, ligt eraan wat voor kleding je wilt. als je een broek maakt, kun je direct die broek boetseren. als je een rokje wilt maken, kun je eerst de benen doen en dan het rokje overheen draperen, of je kunt de helft van de benen maken en daarop het rokje zetten, die dan dus bestaat uit 1 bonk fondant.

verder raad ik je aan om met spaghetti/floralwire oid te werken, door de voeten en de benen te prikken en ook in de taart. Dus boetseren op een dummie is aan te raden :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

spaghetti/floralwire  :think: wat is dat haha :P of bedoel je gewone spaghetti erdoor heen doen ter versteviging? :o

I love pie!!

floral wire is te koop in de webshop, dat is een soort ijzerdraad. met spaghetti bedoel ik idd spaghetti :lol: ongekookte spaghetti wel te verstaan :)

ik begin bij staande popjes altijd met boetseren vanaf onderen.

Je maakt de voeten/schoenen, dan de benen en steekt daar een prikker doorheen. dan prik je door de schoen/voet en dan in de dummie.
(boetseersel zonder iets in hun voeten wat ook de taart in gaat, moeten blijven staan, moeten flinke voeten hebben :Y ) Daarna bouw je verder op naar boven, romp, hoofd, armen etc.

ik zijn vast wel filmpjes of how to's van mensen boetseren. kijk sowieso even op taart.jouwpagina.nl

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Tnx!! Ik kan weer verder, ik snap t :) ik heb net spaghetti gegeten, jammer geen ongekookte haha, nee snap dat t ongekookt is hoor, maar ja je weet nooit ;)
Ik ga t van t weekend maar eens proberen dan :d 1 dag laten staan om te drogen is dat voldoende...mn planning is dit: vanavond fondant met tylose mengen...zaterdag popje boetseren en zondag op de taart plaatsen, genoeg tijd ertussen?

I love pie!!