1 Laatst bewerkt door chocotoetje (29-07-2010 16:41)

Onderwerp: zoektocht naar een mixer

ik hoop dat ik dit in de juiste rubriek zet, anders hoor ik het graag...

ik ben op zoek naar een goeie mixer.
nu had iemand hier op t forum een tip betreffende een kenwood, maar deze is 400 watt, ik twijfel of dat voldoende is...  :think:
mijn phillps keukenmixer is 350 watt en wordt steeds behoorlijk warm.

daarnaast krijg je bij de kenwood vaak allerlei accessoires waar ik helemaal niet op zit te wachten, zoals citruspers of vleesmolen ofzo...  :/

dus ik ben benieuwd naar voorstellen/ tips van jullie kant.  :Y

bestaat een goede mixer die kneed en mixt, zonder toeters en bellen?  :)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

2

Re: zoektocht naar een mixer

Geen idee,

Maar ik ben blij met onze Kitchen Aid, nou ja 'onze' het was een kado van mij aan mijn vriend (en nee toen had ik nog geen bakvirus opgelopen en nu wel redelijk, hij was dus echt voor hem van mij, zijn ouders en mijn ouders, want rete duur)

Af en toe denk ik dat ik er teveel in heb gedaan want dan gaat de machine een beetje heen en weer maar uiteindelijk komt het helemaal goed.

Ben er dus nog steeds blij mee en ik vind het juist fijn dat er meerdere opties op zitten behalve kneden en mixen! Want wij houden hier in huis sowieso erg van koken.

just started

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

:think:
euhm... bakken en vullen?
ik vind het prima hoor, maar ik begrijp het niet helemaal als ik eerlijk ben  :o

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

5

Kappie schreef:

Geen idee,

Maar ik ben blij met onze Kitchen Aid, nou ja 'onze' het was een kado van mij aan mijn vriend (en nee toen had ik nog geen bakvirus opgelopen en nu wel redelijk, hij was dus echt voor hem van mij, zijn ouders en mijn ouders, want rete duur)

Af en toe denk ik dat ik er teveel in heb gedaan want dan gaat de machine een beetje heen en weer maar uiteindelijk komt het helemaal goed.

Ben er dus nog steeds blij mee en ik vind het juist fijn dat er meerdere opties op zitten behalve kneden en mixen! Want wij houden hier in huis sowieso erg van koken.

ja die vind ik ook geweldig mooi om te zien ook, maar ook wat prijzig over het algemeen  :)
hoeveel watt heb je dan als ik vragen mag?

een mixer heb je nodig om te kunnen bakken&vullen, niet om te kunnen babbelen ;)

alle vragen over apparaten nodig bij bakken&vullen, mogen daarin, dus ook bijvoorbeeld vragen over ovens e.d.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

duidelijk!  :Y

8

ik heb de CLATRONIC KM3323  niet te duur niet te ingewikkeld.

Ik ben er heel blij mee, hij is oa te koop bij de harense smid en neckermann.

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

9

pfff, geen idee, we hebben hem al een tijdje. Even voor je gespiekt in de keuken hij is "maar" 300w, maar van warmte geen last zoals jij beschrijft in je vraag.

Ik denk dat als je opzoek bent naar een mixer (zonder al die poespas....) dit een prima ding is!

Ik weet niet wat je keukenmixer allemaal kan maar als hij ook kan snijden, hakken, persen etc. dan snap ik de aantal watt wel.

Maar wie ben ik, ik heb zo'n ding op het aanrecht staan en het maken van beslag voor wat dan ook gaat prima. Slagroom kloppen ook dus ideaal voor taarten bakken (wel duur idd!)

just started

10

ik ga dit topic ook even in de gaten houden...

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

11

Kappie schreef:

Ik weet niet wat je keukenmixer allemaal kan maar als hij ook kan snijden, hakken, persen etc. dan snap ik de aantal watt wel.

mijne kan alleen mixen en een beetje kneden, maar wanneer ik 10 minuten de botercreme heb gemixt issie lekker heet!

meer hoeft hij trouwens ook niet te kunnen, want voor hakken en  zagen enz. huur ik wel een leuke klusjesman ;)

maare...
hoger watt is toch minder warm na zware klus?

12

Tamara1977 schreef:

dat is ook een mooi apparaat idd!
hij is 1000 watt, geen last van warm worden oid?

13

chocotoetje schreef:
Tamara1977 schreef:

dat is ook een mooi apparaat idd!
hij is 1000 watt, geen last van warm worden oid?

Nee nergens last van ben er echt trots op.

14

:think: hmm... klinkt goed...

nou, van de week eens op t gemakje bij megapool of zo neuzen ;)

15

Anders laten adviseren bij een winkel.
Vertellen waar je het voor nodig hebt, biscuit botercreme etc.

Natuurlijk niet in verkoperspraatjes trappen ;)

16

Tamara1977 schreef:

Natuurlijk niet in verkoperspraatjes trappen ;)

goeie tip!  :lol:

17

tipsytaartje schreef:

een mixer heb je nodig om te kunnen bakken&vullen, niet om te kunnen babbelen ;)

Haha dit klinkt gwoon weer zo maf  :lol:

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

18

chocotoetje schreef:

maare...
hoger watt is toch minder warm na zware klus?

hoe hoger het wattage hoe meer energie hij verbruikt en over het algemeen hoe meer power iets heeft.

Echter heb ik me laten vertellen (en gelezen en ervaren  ;) ) dat de kitchenaid met tandwielen wordt aangedreven. Dit noemen ze directe aandrijving. Alle energie wordt direct overgebracht op het uiteindelijk te bewegen ding. Eigenlijk elke andere mixer(denk ik?) wordt vanaf de motor via een band of iets dergelijks aangedreven(indirect) waardoor er dus een deel van de energie verloren gaat tijdens het overbrengen van de beweging en een deel verloren gaat in de wrijving ofzo.

Bovenstaande is dan ook de reden waarom wattage niet altijd alles zegt en de kitchenaid in vergelijking met andere mixer een lager wattage nodig heeft.

bijkomend voordeel is dat hij minder stroom verbruikt. Hoe hoger de wattage hoe meer stroom er gebruikt wordt.

* Alle uitleg onder voorbehoud. Ben geen opgeleide technicus  :lol:

19

ja je kan idd een mixer kopen van 1000 watt maar die wil je geen 10 min aanzetten hoor....

en wat betreft die kitchenaid: door de tandwielen is ie idd beter in krachtoverbrenging...

en ik heb een kenwood patissier, die doet t prima hoor, als je zwaar werk wil doen kan je beter een kitchenaid kopen maar die zijn wel 3x zo duur.

20

ja precies die kitchenaid zijn zooo duur.. wel erg design hahaha..

wat verstaan jullie precies onder 'zwaar werk'.... en zijn er ook verschillende kitchenaids..??

21

er zijn veel verschillende soorten kitchenaids, je hebt de artisan met klapkop, je hebt een met een lift en daarvan heb je ook nog allebei de pro serie en die zijn nog zwaarder, in die pro dingen kan je ook marsepein kleuren enz, dingen die ik met een artisan en een kenwood niet aanraad

22

mm ok.. dus toch wel de wat duurdere versie dan ook nog van de kitchenaid...

Ik denk dat dit op mn verlanglijstje komt hahah...tis toch wel om ook te kleuren... want dat kloppen vind ik met mn mixertje niet heel vervelend.. tis meer t kleuren

23

Ik heb een Kenwood Kmix.
heerlijk ding.
500 W
Maak weinig geluid blijft perfect op zijn plaats.
Lekkere grote kom.
Ik vind hem toppie.

24

taartjuffie schreef:

Ik heb een Kenwood Kmix.
heerlijk ding.
500 W
Maak weinig geluid blijft perfect op zijn plaats.
Lekkere grote kom.
Ik vind hem toppie.

kan je daar wel mee kleuren dan??

25

ik ben vanmorgen nog even de scheer en foppen ingelopen, daar zag ik nog een mooie kennie , ben alleen vergeten hoe die heette :S
800 watt en 139 eurie...

mja... dat verhaal van vizzstick zit natuurlijk wel wat in... wat betreft hoger watt, meer stroom en zo...
morgen of zo nog maar even wat andere zaken binnenhoppen....