1 Laatst bewerkt door MirKool (29-07-2010 10:53)

Onderwerp: eerste x ganache

Gewoon een test taart... (om mijn gedachten even te stoppen ;-)) mee naar het werk genomen om echt te testen. Viel heel erg in de smaak.
Opgebouwd uit een choco cake en vanille cake.
Laag choco fudge, 4 vruchtenjam en witte choco, laag kletskoppen botercreme en toen nog 4 (of 5) lagen choco ganache.

Geloof dat de collega's dit de lekkerste taart vonden tot nu toe ;-)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3BR6PIT-G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E8647DNX-G.jpg

Foto's niet in optimale omgeving gemaakt, maar was het bijna vergeten.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

2

Re: eerste x ganache

Kwam op het werk.... is de taart al helemaal op.... hahahaha

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

3

ziet er lekker uit

4

hmmm lekker alleen 45 lagen choco ganache  :lol:  haha foutje zeker

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

5

@ilovetaart: ja, was idd een foutje.... heb ik even aangepast.
Voelde wel als 45 lagen.... hahahahaha, maar waren 4 of 5 lagen.

Gr, Miriam

6

klinkt heeeeerlijk....maar wel machtig. Hoef je zeker maar kleine puntjes te snijden....
Die kletskoppen erbij door lijkt me ook wel wat.

7

Is idd heel erg machtig. Maar wel lekker.
Kleine stukjes vult goed genoeg. En je kan er dus met veel van snoepen.
De kletskoppen is echt een aanrader. Was super lekker.

Gr, Miriam

8

Oei, oei oei................Miriam!!!

Die foto van de binnenkant.................. :D DIE ZIET EN ZÓÓÓÓ'LEKKER UIT!!!!

Groetjes San

9

@Sann: was ook heeeeeeel lekker   ;-)

Zou het je wel willen laten proeven, maar mijn collega's hebben zelfs de kruimeltjes opgegeten...   :lol:

gr, Miriam

10

MirKool schreef:

@Sann: was ook heeeeeeel lekker   ;-)

Zou het je wel willen laten proeven, maar mijn collega's hebben zelfs de kruimeltjes opgegeten...   :lol:

gr, Miriam

Dat kan ik me voorstellen hahahahaha. Ik kon mezelf nog net bedwingen om mijn beeld scherm niet af te likken hihihi........ :P

De laatste paar dagen heb ik toch zoooo een trek in chocolade taart.

Ik houd helemaal niet van marsepein en fondant. En van creme vullingen ren ik nog sneller weg.....En ganachi heb ik nog nooit gemaakt, maar die ziet er zo verrukkelijk uit.

Groetjes San

11

@Sann: ik kan het je echt aanraden. Ik hou helemaal niet van pure chocolade, maar moet zeggen dat ik echt van heb zitten smullen. Al was het een muizenstukje door mijn maagverkleining, maar was heerlijk ;-)

Je kan overigens ook met andere choco soorten maken.
Heb gisteren nog een 2e gemaakt (kleiner model) voor de visite die ik krijg en die heb ik met een goedkoop merk bonbonbloc met pralinevulling ganache gemaakt. En dat smaakte ook lekker.

;-)

gr, Miriam

12

Heerlijke calorienbom!!  :9

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it