1

Onderwerp: Binnenkort mijn allereerste taart!

Hallo iedereen!

Binnenkort ga ik mijn allereerste taart maken, dus ik ben benieuwd of hij goed lukt  :D

Alle ingrediënten wil ik zelf maken zoals de fondant, de biscuit en de vulling, alleen heb ik daar nog een aantal vraagjes over. Ik hoop dat jullie me daarbij willen helpen.

Voor t fondant heb ik o.a. nodig:
•    1½ afgestreken theelepel poedergelatine
•    1½ eetlepel glucosestroop
•    2 theelepels glycerine

In welke winkel kan ik dat kopen? Als ik op google zoek op glycerine krijg ik plaatjes van groene zeep :lol: dat lijkt me niet gezond, dus welke heb ik dan nodig?

Ik heb net een bestelling gedaan voor de kleurtjes voor t fondant in de webshop, en nu kom ik erachter dat ik dit misschien beterook had kunnen bestellen. Kan je bovenstaande dingen ook gewoon in de winkel kopen of moet ik nu weer een nieuwe bestelling doen?   :s

Iedereen alvast bedankt voor de hulp, ik kan alle hulp goed gebruiken!  :thumb:

2

Re: Binnenkort mijn allereerste taart!

Eenvoudig en lekker recept!
Ingrediënten
1 cup (mini)marshmallows, goed aangedrukt
1 eetlepel water
1½ tot 1¾ cup poedersuiker (of zoveel je nodig hebt)
Werkwijze
Doe de marshmallows en het water in een magnetronbestendig schaaltje
Zet het voor 20-30 seconden in de magnetron tot de marshmallows groter en zacht worden
Roer het even om, er blijven nog klontjes in zitten
Voeg een beetje poedersuiker toe en roer om tot het helemaal is opgenomen
Blijf dit herhalen (met een lepel) tot dit niet meer gaan
Ga dan verder met kneden met je handen. Let op, het is erg plakkerig! Om dit te beperken kun je je handen en werkblad insmeren met wat Crisco/shortening/plantaardig (frituur)vet
Bewaar de mmf luchtdicht verpakt
Gepost door Lonneke op het forum!
Kijk voor meer tips over mmf en het gebruik er van ook op het forum.

Dit is makkelijker dan wat jij wil gaan doen !!
Ik vind zelf kant en klare fondant het prettigst, maar het is wel leuk af en toe om het helemaal zelf te maken !
Succes..

3

Oh bedankt Marinina, dat klinkt inderdaad een stuk makkelijker! Kan ik het daarna nog gewoon kleuren?

En gaat dat plakkerige er dan vanzelf af?

Sorry voor al die vragen! Hihi voel me echt nog zo'n groentje.

4

Als ik het zelf maak, gooi ik gewoon een halve zak marsmallows met een eetlepel water en evt. al de kleurstof in een bak, even in de magnetron en dan poedersuiker erbij ( met een vork beginnen !!) net zolang tot je het tot een soepel deeg/fondant kan kneden.

Niet moeilijk, wel plakkerig hahaha.

5

Ik maak het ook altijd zelf. hoewel laatste tijd....

Glucosestroop heb ik bij Sligro weg, hoewel die er laatste x niet was. Glycerine bij DA (vullen ze ff flesje voor je, iets van 3,95) Stond achter balie dus vind je niet in schappen. Gelatinepoeder heb ik ook bij DA maar dat zal niet overal zo zijn.

Ik vind juist recept met marshmellows niet lekker maar dat is ieders eigen natuurlijk  ;)

Maar moet zeggen: kant en klaar is ook wel makkelijk hoor haha.

6

Haha zoveel verschillende smaken, ieder zijn persoonlijke voorkeur. Nu a ik twijfelen wat ik het beste kan doen. Ik denk dat ik eerst maar op zoek ga naar de losse producten, en als ik het neit kan vinden ga ik het met marshmallows doen.

Het lijkt me zo leuk om echt alles zelf te maken namelijk.

7

tja, ik vind het best lekker maar vind kant en klare gewoon mooier, vind dat je het vaak ziet al iemand fondant zelf heeft gemaakt.

Maar om het zo te maken met marshmellows is goedkoop en kan je zeker in het begin dus lekker mee oefenen !  :Y