1

Onderwerp: Baktijd en -temperatuur wondermold

Morgen ga ik voor het eerst een barbietaart maken voor de dochter van een vriendin met de wondermold.
Nu heb ik op de site van felicitaartjes wel de hoeveelheden van alles gevonden.

Maar nu vraag ik mij af op welke temperatuur ik moet gaan bakken en hoe lang? Ik heb ook altijd zo'n moeite met de blanda schalen....

Iemand die mij hierbij kan en wil helpen? Ik heb al met de zoekfunctie gezocht maar daar heb ik mijn antwoord niet mee gevonden.

Alvast bedankt voor de hulp!  :)

Groetjes Jeanette

2

Re: Baktijd en -temperatuur wondermold

In dit topic vind je al wat tips!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=65990

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Bedankt voor je reactie!

Is er misschien iemand die de temperatuur weet zonder dat je hoeft te verhogen?

Bedankt  :)

Groetjes Jeanette

4

Op de site van deleukstetaartenshop staat ook een overzicht met hoeveelheden en baktijden. Volgens dat overzicht 40 minuten op 175 graden (voor een gewone oven).

Groetjes,

Judith

5

Ik bak hem op hetelucht 150 gr. Voelen na 45 min. en dan soms nog 1 of 2 min.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties! Hij staat nu in de oven. Ik heb de (gewone) oven op 170 gr gezet. De kookwekker op 40 min. Hij is nu net over de helft en ik heb het idee dat de bovenkant (de brede kant dus) aardig donker aan het worden is. Het begint ook al een beetje te ruiken.......

Ik moet straks maar zien hoe hij eruit komt. Misschien kan ik er nog een stuk afsnijden als dat nodig is.

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Jeanette

7

Om het verbranden tegen te gaan kan je een stukje folie eroverheen leggen! Ik ben benieuwd naar het resultaat! :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

8

Nou, het was wel een beetje donker geworden, maar dat heb ik er mooi af kunnen snijden  :D

Verder was hij goed gelukt. Ook het "afmaken" van de taart viel me reuze mee! Ik zal het resultaat hier nog laten zien binnenkort.....

Nogmaals bedankt voor alle goede tips  :thumb:

Groetjes Jeanette