1

Onderwerp: vulling voor een kindje van 1

hoi,

een vriendin belde vanavond of ik misschien een taart wil maken voor de verjaardag van haar zoon (volgende week)
Haar zoon word 1 jaar en het leek haar leuk om speciaal voor hem een klein taartje te hebben, zodat hij er zelf op/in kan duiken :)
Nou vroeg ik mij af, hebben jullie suggesties over wat ik het beste kan gebruiken als vulling (niet te vet, zoet, etc...)
Ik zat zelf te denken om het met verse aardbeienmousse te vullen, maar als iemand suggesties heeft....graag.

groetjes karin

2

Re: vulling voor een kindje van 1

Poeh... moeilijk! Kan je het niet beter aan je vriendin vragen? Ikzelf ben moeder van een bijna 1-jarige en van mij mag ze zelfs nog niet aan de taart, niet eens een minihapje.

Jacqueline

3

Danone....

4 Laatst bewerkt door Esther1980 (28-07-2010 22:20)

of als je het echt op zijn baby's wil houden, bambix  :) (dik aanmaken) met rozijntjes?

5

Om dan toch maar een ideetje te geven :), potje Ovarit-fruit?

Jacqueline

6

Esther1980 schreef:

of als je het echt op zijn baby's wil houden, bambix  :) (dik aanmaken)

Probleem hierbij is dat je dat moet aanmaken met opvolg- of moeder :)melk (iehhhhhhh, in een taart!) en dat blijft niet lang goed. En koemelk kan je het beste pas geven vanaf een jaar!

Wel leuk verzonnen!

Jacqueline

7

Ik zat ook al te denken aan iets van danoontje, ik vind het olvarit-fruit trouwens ook een goed idee.
Ik kan het natuurlijk ook aan de moeder vragen, maar ik vind het sowieso wel handig en leuk om iets zelf samen te stellen.

Jacqueline ik kan me het goed voorstellen hoor, dat je daar voorzichtig mee bent, ik heb dat ook wel (daarom wil ik het ook zo verantwoord mogelijk houden en mijn vriendin ook) ik was bij mijn oudste zoon ook heel voorzichtig, ik merk dat dit bij de jongste moeilijker vol te houden is :o , die ziet het bij zijn grote broer en neemt geen genoegen met minder :lol:  :lol:  :lol: (al let ik er wel nog steeds goed op)

groetjes karin

8

Ik herken het! Mijn jongste 'mag' al veel meer (maar nog steeds superweinig!) met d'r bijna 11 maanden dan mijn oudste van 2.5!

Jacqueline

9

oei, ik voel me dan wel een heel slechte moeder  :o , mijn jongste zat wel gewoon aan de taart, met aardbeienmousse en jam en marsepein en alles. Ze eet ook al sinds ze een maand of 10 was met de pot mee, en vanaf 1 jaar ook gewoon soja melk (koemelk lust ze niet, maar de oudste kreeg dat ook vanaf 1 jaar).

Ik heb laatst een meptaartje gemaakt met danoontje vulling, maar wel 'bekleed' met chocolade bc (op verzoek van de ouders).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Je hebt groot gelijk dat je goed oplet.
Mijn jongste is nu 2,5 en de oudste is net 5 geworden, maar voor mij is de dagindeling qua eten nog altijd hetzelfde.
ontbijt, fruit, lunch, koekje, avondeten.
Natuurlijk wijkt het wel eens af, maar over het algemeen is dit hun eetpatroon en daar doen ze het goed op, al merk ik wel (vooral bij de oudste), dat hij nu vaker iets moet eten, dus dan krijgt hij soms een snoepje, maar vaak ook gewoon lekker fruit, wat hij ook echt heel erg lekker vind..gelukkig zijn ze allebei goede eters.

groetjes karin

11

Oh meid, maar dan ben je toch niet gelijk een slechte moeder? Echt niet!

Jacqueline

12

Glamour schreef:

oei, ik voel me dan wel een heel slechte moeder  :o , mijn jongste zat wel gewoon aan de taart, met aardbeienmousse en jam en marsepein en alles. Ze eet ook al sinds ze een maand of 10 was met de pot mee, en vanaf 1 jaar ook gewoon soja melk (koemelk lust ze niet, maar de oudste kreeg dat ook vanaf 1 jaar).

Ik heb laatst een meptaartje gemaakt met danoontje vulling, maar wel 'bekleed' met chocolade bc (op verzoek van de ouders).

haha....het is voor iedereen toch anders. De jongste at bij mij ook al veel sneller met de pot mee, die wilde echt geen ander eten dan ons.
De oudste heeft volgens mij pas voor het eerst een chipje gehad toen hij een jaar of 2 was, ik vond (en vind nog steeds) dat zolang hij er geen interesse in had dan bood ik het ook niet aan en dus duurde het heel lang.
Maar.....de jongste van 2,5 zag het bij zijn oudere broer en snoept al lang met hem mee :P .
Ik vind ook dat op speciale dagen, zoals verjaardagen en feestdagen het moet kunnen dat ze lekker wat extra's krijgen (het is tenslotte een speciale dag), zolang ze op de gewone dagen maar gewoon eten.

groetjes karin

13

yakefrank schreef:
Esther1980 schreef:

of als je het echt op zijn baby's wil houden, bambix  :) (dik aanmaken)

Probleem hierbij is dat je dat moet aanmaken met opvolg- of moeder :)melk (iehhhhhhh, in een taart!) en dat blijft niet lang goed. En koemelk kan je het beste pas geven vanaf een jaar!

Wel leuk verzonnen!

I now i now, heb zelf een meisje van 4 ;) Pap in een taart lijkt mij ook niet top, maar voor die kleintjes gaan het maar om het idee lijkt me met een duik/mep taartje.
Maar goed ik zou ook voor het fruithapje gaan.

14

:Y Nee, pap lijkt mij inderdaad ook niet lekker. ik ga er nog even over nadenken, ik laat het nog even weten wat het geworden is

groetjes karin

15

ik denk dat een potje fruit idd best lekker zal zijn.... maar bambix brr, het is dat de kids het zelf wel lekker vinden... :lol:

toch erg grappig te lezen hoe de mama's/papa's het eten anders aanpakken.... mijn kids (2ling) kregen voor hun 1e verjaardag een appeltaartje met een dot slagroom erop en daar hebben ze samen van gesmuld. de een van de slagroom en de ander van de taartbodem :D

als ik nu weet dat we ergens heen gaan waar taart geserveerd zal worden, neem ik rozijnen cc's mee... niet omdat ze met hun 26 mnd geen suiker/taart mogen hebben, maar ze kunnen er gewoon niet tegen... ze gaan letterlijk stuiteren door de suiker.... :s gelukkig vinden ze het een prima tussenweg dat ze net zoals de grote mensen een eigen taartje krijgen :+

maar niet dat dat ze weerhoud om een onbewaakt stuk taart van iemand anders naar binnen te werken.  :lol:

16

ik moet de 28ste voor mijn zoontje die 1 wordt en dat wordt heerlijk slagroom met aardbeien. laat hem maar lkkr genieten. kan echt niet zo veel kwaad hoor voor 1x

liefs ikkuhh

17

ikkuhh schreef:

ik moet de 28ste voor mijn zoontje die 1 wordt en dat wordt heerlijk slagroom met aardbeien. laat hem maar lkkr genieten. kan echt niet zo veel kwaad hoor voor 1x

Zo heb ik het ook gedaan.  :Y