Onderwerp: Recept: Truffelcarré met sinaasappel

voor 8-10 personen

Benodgidheden:

1 roomboterchocoladecake (450gr.)
5 el sinaasappelmarmelade
400 ml slagroom
3 tabletten chocolade puur-sinaasappel (a 100 gr.) in blokjes
cacaopoeder om te bestuiven
vierkante vorm of een platte schaal van max. 24 x 18 cm
vershoudfolie

Garnering:

Sinaasappel in dunne partjes gesneden

A. Snijd de kapjes van de chocoladecake. Snijd 8 plakken van de cake en verwijder de korsten. Bekleed de bodem en de randen van de vorm royaal met vershoudfolie. Leg de cake op de bodem, snijd plakken eventueel bij, om te zorgen dat de bodem volledig bedekt is. Druk de cake goed aan en bestrijk de cake bodem met marmelade.

B. Doe de slagroom in een steelpan en verwarm op laag vuur (laat het niet koken!). voeg de blokjes chocolade toe en laat ze op het vuur al roerend smelten. neem de pan van het vuur en roer de chocoladeroom glad.

C. Laat de chocoladeroom afkoelen tot handwarm en schenk hem voorzichtig over de marmelade. Zet de vorm minimaal 3 uur (liever nog een dag eerder, want dan wordt hij nog lekkerder) in de koelkast zodat de chocoladecreme kan opstijven.

D. Bestuif de truffelcarré royaal met cacaopoeder door een fijn theezeefje. Neem de taart uit de vorm, zet hem op een platte schaal en verwijder voorzichtig de folie. Snijd de truffelcarré met een nat mes in mooie blokjes.
Garneer daarna de gebakjes met een dungesneden sinaasappelpartje voor een kleurig accent.

Succes!.

Carpe Diem

2

Re: Recept: Truffelcarré met sinaasappel

:9  Die klinkt veeeel TE lekker !!

Is ook erg lekker :D

Carpe Diem

4

Dit is niet goed voor me en mn gezin .....moet hier niet te vaak komen  ;)  :rolleyes:
Het recept lijkt me heerlijkkkkkkkkkkkkk en ben al zo,n chocolade freak :o  :Y

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...