1

Onderwerp: Help.. bekleden met WITTE marsepein?,,, een ramp

het was echt een ramp de vorrige keer,.. ik poets al dubbel zo goed als ik nog normaal doe, maar nog zag je allerlei kleine stofdeeltjes enzo erin.

ik moet voor 20 september een bruidstaart maken van 3 lagen,, in het wit.. hoe ga ik dit doen?

ik heb al pearl spray gekocht voor eroverheen als het weer zo zal zijn.. maar het liefst gebruik ik die niet,,,

wie heeft DE tip voor mij om de witte marsepein ook echt wit te houden??

Yummie

2

Re: Help.. bekleden met WITTE marsepein?,,, een ramp

Volgens mij is die er helaas niet (anders dan zo schoon mogelijk werken, witte kleding aan), dus de enige tip die ik kan geven............. witte fondant gebruiken  ;) ! Sorry daar heb je niks aan maar vrees toch echt dat er geen andere oplossing is.

tsja... witte kleding aan en extra poetsen, maar goed... ik haat witte marsepein!! ik doe als mensen vragen om witte marsepein, 1 laagje ongekleurde marsepein en 1 laagje dun  fondant. Ik gebruik pettinice/bakels en die krijgt vrij snel een wat droger laagje waardoor je pluisjes er af kan vegen. Ik zeg dan ook als mensen zeggen witte marsepein dat ik daar niet mee werk, omdat ik het niet mooi vind. je ziet namelijk dat korrelige van marsepein zo erg. Als je er pearlspray overheen spuit, zie je dat nog erger :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

oh,  dus de pearl spray gaat ook niet helpen dan?..

nou, dan hoop ik maar dat het goed gaat komen,.. want ik ga niet nog eens fondant bestellen..

Yummie

5

Veel je handen wassen, ook tussen door voor stofjes ed.
Schoon blad houden, geen ramen open zetten etc.
En dan hopen dat het zo wit mogelijk blijft.
Mijn 1e bruidstaart was ook witte marsepein.
Ik heb geprobeerd de boel zo wit mogelijk te houden  :)
Succes!

Have a Nice day!

pff, ja rottig is dat he...
met pearl spray verdoezel je het amper helaas.
ik gebruik ook liever witte fondant omdat je het er dan makkelijker af veegt.

Ik zing mijn eigen wijsje!

7

Als je zo schoon mogelijk werkt, alle restjes marsepeinschil eruit haalt, en er zitten nog een paar pluisjes in het marsepein dan zal niemand dat opvallen op zo'n dag.
Het bruidspaar staat bij het aansnijden vast niet te zoeken naar plekjes in hun witte taart. Dat doen wij, taartenbakkers ;)
Succes ermee!

8

Inderdaad wit tshirt aandoen, geen raam open, 100x handen wassen, enz.  Naald en pincet bij hand houden voor het geval je een stofje ziet. En wat Pluk zegt... het bruidspaar gaat echt niet op zoek naar een stofje.
Wij werken voor een bruidstaart bijna altijd met witte marsepein (zelf gekleurd en niet korrelig  :) ), hebben nog nooit commentaar gekregen van het bruidspaar over stofjes o.i.d.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Boska, wat gebruik jij om te kleuren dan? Ik heb een wilton-goedje, maar dan wordt het ook korrelig. Heb jij wat beters?  :Y

Wij zijn ook op hyves te vinden! http://marsefijn.hyves.nl/

10

Debke schreef:

Boska, wat gebruik jij om te kleuren dan? Ik heb een wilton-goedje, maar dan wordt het ook korrelig. Heb jij wat beters?  :Y

witte kleurstof van american collers

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

11

ha, dank je! Ga ik die eens proberen!

12 Laatst bewerkt door Boska (29-07-2010 10:12)

Debke schreef:

Ik gebruik half superwhite van SugarFlair en half whitener van Wilton.
Hierdoor wordt het goed wit en niet korrelig zoals met alleen poeder of klef met alleen vloeibaar.

Verdwalen in zoetigheid

13

Ik heb gister voor het eerst met witte marsepein gewerkt...
DRAMA DRAMA DRAMA

korrelig, droog, pluisjes. bah bah!!!

het kleuren vond ik ook een drama! heb er ook een klein beetje fondant bij gedaan.

succes!!

Groetjes, Franka

14

Boska schreef:
Debke schreef:

Hierdoor wordt het goed wit en niet korrelig zoals met alleen poeder of klef met alleen vloeibaar.

Dank je wel! Ik ga gewoon eens wat uitproberen!

15

Debke schreef:
Boska schreef:
Debke schreef:

O ja, moet er wel bij zeggen dat ik Zeelandia 1:3 gebruik, die is echt super  :)

Verdwalen in zoetigheid

16

goed dat jullie het gaan uitproberen!!
1 maar, ik gebruik ook zeelandia 1:3 en heb zowel wilton, als sugarflair, als americolor geprobeerd, met elkaar apart van elkaar, maar ik  vind het niet mooi. het lijk wel natte witte krijt.
Dus de kans zit erin dat het alsnog niet naar je zin is, of misschien ben ik teveel een zeurpiet, dat kan natuurlijk ook :+

groetjes Tirza     

17

tipsytaartje schreef:

of misschien ben ik teveel een zeurpiet, dat kan natuurlijk ook :+

Dat denk ik ook  :lol:   :cool: :lol:  :cool:  :lol:  :cool:

Verdwalen in zoetigheid

18

Boska schreef:
Debke schreef:
Boska schreef:

O ja, moet er wel bij zeggen dat ik Zeelandia 1:3 gebruik, die is echt super  :)

Dat komt goed uit, ik ook! ;)

19

Boska schreef:
tipsytaartje schreef:

of misschien ben ik teveel een zeurpiet, dat kan natuurlijk ook :+

Dat denk ik ook  :lol:   :cool: :lol:  :cool:  :lol:  :cool:

ik denk het eigenlijk ook. SandraV stond naast mij toen ik bij de sugerartyshow zat te demonstreren en fluisterde in mn oor: "tirs die ene milimeter dat dat bandje op die schoen verkeerd zit, maakt echt niet uit hoor...."  :/

groetjes Tirza     

20

Heb gister nog een witte taart gemaakt. Zeelandia 1:3 marsepein gekleurd met americolor bright white. Bij mij werkt het perfect!

Heb laatst voor een bruidstaart voorgekleurde witte marsepein gebruikt van funcakes, wat een drama was dat. Die heb ik echt vervloekt. Het scheurde aan alle kanten en zag er korrelig en droog uit..vreselijk. Maar als ik het zelf kleur wordt het echt wel mooi en werkt heel fijn..niet korrelig en geen scheuren. Dus dat kan ik wel aanraden.

En de pluisjes tja..daar heb ik ook wel een beetje last van maar ik vind het niet storend. En als ik het al niet storend vind dan valt het de mensen voor wie ik de taart maak zeker niet op! Zal het witte taartje morgen wel even posten..heb nu geen foto bij de hand.

21

Maak proeftaartje met witte marsepein en laat het bruidspaar die proeven, kijk of ze een korreltje of pluisje zien.
Maak evt ook een proeftaartje met fondant en laat aan ze zien dat deze veel witter te krijgen is en dat marsepein altijd nog wat structeer nalaat van de amandelen.
Heeft het bruidspaar er geen probleem mee, hoef jij je daar niet meer druk om te maken ;)

Groetjes Mimi