1

Onderwerp: m&b fondant ervaring

ik wilde dit merk eens gaan proberen...
de witte rolfondant dan... iemand ervaring mee..hoe het werkt en de smaak....
als het positief is koop ik het gelijk in grotere hoeveeheid vandaar mijn vraag.... had al gezocht maar met zoekfunctie kon ik het niet vinden...
dus ik hoor het graag
alvast bedankt

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

2

Re: m&b fondant ervaring

Ik vind hem prettig werken.. vergelijkbaar met MMF. Dus wat zachter.
Mijn absolute voorkeur gaat qua smaak en structuur uit na MMF maar indien ik te weinig in huis heb haal ik m&b bij.

De zwarte voorgekleurde is ook heel fijn om mee te werken.. terwijl dat bij andere soorten meestal een ramp is :S

3 Laatst bewerkt door V!cky (17-07-2010 22:15)

I Love M&B,

maar met de witte heb ik eerlijk gezegd geen ervaring... Gebruik 'm vooral voor de donkere kleuren, rood, zwart, marineblauw,... Zacht van textuur, maar vooral NIET plakkerig! De smaak is ok, niet echt zo uitgesproken.

Met andere merken heb ik vaak dat ze aan m'n handen blijven plakken, heb nogal warme handen. Vooral met RegalIce heb ik dat probleem, gebruik't zelf nooit, maar op workshop wel al 's tegengekomen.

Mijn favorieten zijn daarom zeker M&B voor gekleurde fondant, en werk heel erg graag met de funcakes MMF (voor zowel smaak als textuur, kleurt ook lekker makkelijk zonder te plakken). Als ik wit-wit wil gebruik ik Bakels, want de MMF vind ik soms net wat semi-transparant

Succes ermee!  :thumb:

4

Ik vind M&B de beste voorgekleurde fondant om mee te werken..maar ook ik heb geen ervaring met wit. Voor witte fondant blijf ik toch bij pettinice van Bakels.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Ik heb deze sinds kort ook in het assortiment. Ik krijg er veel positieve reacties op, vooral de kleurtjes zijn erg mooi. Ik werk er zelf ook graag mee, al werk ik nog wel met de witte van Bakels voor de workshops.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

6

Ik gebruik ook M&B, vooral de felle kleuren. Vindt het heel fijn om mee te werken.

7

Ik loop een beetje uit de pas.....wat is M&B...? :/

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

8

Annelies schreef:

Ik loop een beetje uit de pas.....wat is M&B...? :/

M&B is een merk. Deze fondant komt uit London, en is lekker soepel om mee te werken.  (www. )  mbsc.co.uk

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

9 Laatst bewerkt door Tessa92 (20-07-2010 19:14)

Ja hier was ik ook erg benieuwd naar!
Zelf heb ik er geen ervarig mee en lees dus ook even mee ;)

10

heb m net even aan een korte test onderworpen de pink versie
de smaak is erg lekker niet zo mieren zoet. tussen mijn vingers krijg ik er een flinterdun lapje van geknepen wat nog steeds "flexibel" is.
De geur lijkt wat vreemd als je m open maakt maar daarintegen is de smaak en structuur super. Dit wordt denk wel mijn favorietje en de prijs valt reuze mee kocht m bij bianca(chocolate dreams)
en wat een leuke kleuren zeg

Groetjes Nathalie

11

I love M&B!

Heb inmiddels al van alles geprobeerd, maar M&B is m'n favoriet. Bakels is ook ok, maar ik vind dat deze zo snel en te hard opdroogt. Ik houd m'n fondant liever iets soepeler. Voor decoraties gebruik ik marsepein of voeg ik tylose toe aan de fondant.

Ik gebruik altijd de witte variant en kleur deze zelf.

Mijn ervaring met MMF is dat je het niet zo dun kunt uitrollen zonder dat het gaat scheuren.

12

Ik gebruik nooit anders!! Hij is lekker zacht en supergoed te verwerken.
Ik ben er echt heel erg tevreden over!!

Groetjes en succes met 'taarten'! Kim

13

Ik vind  de felle kleurtjes ook supermooi, werkt ook fijn.
Alleen vind ik het echt niet lekker ruiken en de smaak ook niet echt geweldig...
Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik wel van mierzoet hou!

Ik ben dol op M&B, ik wil niks anders meer!
Wel had ik laatst 10 kilo lila en 10 kilo mintgroen gehaald. Op zich niks mis mee, maar hij droogde wel erg snel uit.
Kan ook aan de atmosfeer gelegen hebben, want normaal heb ik er nooit last van.
Meestal haal ik ook witte, maar die was op. M&B kan zo nu en dan de aanvraag van het Suikeratlier niet aan :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

15

Ik heb even op de site gekeken van chocolate-dreams maar ik kom er niet zo goed uit. :o
Zo'n pakje wit,is dat 250 gr.?en kost dat 2.25
of kan je ook emmers kopen van bv 5 kilo?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

16

misty schreef:

Ik heb even op de site gekeken van chocolate-dreams maar ik kom er niet zo goed uit. :o
Zo'n pakje wit,is dat 250 gr.?en kost dat 2.25
of kan je ook emmers kopen van bv 5 kilo?

Een pakje van 250 gram is idd € 2,25. 5kg emmers word aan gewerkt. Ik heb je even gemaild.

17

IK ga gelijk even mijn mail lezen.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

18 Laatst bewerkt door Nelleke Roseboom (01-08-2010 15:15)

Ik haal dit topic even naar boven, want ik heb een vraag over M&B rolfondant.

Ik lees hierboven dat het vrij zacht is/ blijft. Betekent dit dat je hierbij altijd tylose toe moet voegen voor opstaande bloemen? Ik heb voor het eerst deze fondant en dacht eigenlijk de bloemen zonder tylose 2 dagen te laten drogen... Iemand ervaring?

Groetjes, Nelleke

19

Nog niet geprobeerd, meestal gebruik ik Bakels in combi met tylose... laatst MMF gebruikt en leek niet zo snel te lukken...

Ik lees ff mee!  :Y

20

Ik werk ook altijd met M&B  :Y  en ja hij blijf wel zacht als je je taart hiermee bekleed maar als ik bloemen moet maken doe ik wel tylose er door kneden want anders worden jou bloemen niet hard of vooral met dit weer blijven ze zacht :s

Wat betreft de smaak doe ik zelf altijd en beetje Lorraine oil erdoor en omdat de M&B best en neutral smaak heeft  hoef je niet veel te gebruiken :)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

21

Ik gebruik Bakels, de witte. Ik vind het lekker werken alleen het kleuren vind ik een beetje tegenvallen. Je krijgt haast nooit de kleur die op de bovenkant van het flesje kleurgel staat. Of dat nou aan de gel of de fondant ligt...? Iemand een tip of idee?

22

Wat ik me dan weer afvraag  :o is als je een taart met strik maakt,wordt die strik dan niet weer zacht als hij in de koelkast gaat en/of er weer uitkomt omdat hij dan eventueel wat condens erop krijgt?

If life gives you lemons, make lemonade!

23

Ik zou de strik sowieso niet in de koelkast doen, maar los bewaren en net voor consumptie of vervoeren pas erop zetten. Ik doe eigenlijk nooit decoraties in de koelkast. Ik denk ook dat het dan weer zacht wordt of minstens inzakt.

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

24

mamakaat bedankt voor je reactie(Conny sorry voor mijn vraag in jouw topic  :o )
Maar als hij bij je "klant" is afgeleverd,dan wordt hij toch in de koeling gezet,zakt hij dan niet in?

If life gives you lemons, make lemonade!

25

Die kans heb je altijd. Zeg het erbij. Meestal lever je je taart af en dan is de kans groot dat hij snel opgegeten wordt...toch? Zo lang staat hij dan bij de klant niet meer in de koelkast meestal, en eventjes kan niet kwaad.
Maar dan moet hij wel echt goed zijn uitgehard. Als je met fondant werkt zou ik hem een week vantevoren maken. Theelepeltje tylose per 250 gram en ik werk met M&B, dan is zacht om me te werken, maar kan ook goed uitharden met tylose.

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/