1

Onderwerp: Gebruik Royal Icing

Heb Royal Icing mix aangekocht en dacht dat het vergelijkbaar was met vloeibaar glazuur. Nu merk ik echter dat het vnl gebruikt wordt om decoraties van te maken, maar kan ik cupcakes ook bekleden met Royal Icing, of wordt dat té hard? En als het kan, kan ik het dan rechtstreeks op de cc doen of moet er een laagje tussen?

Fond Of Cakes

Re: Gebruik Royal Icing

RI wordt altijd erg hard, om dat te voorkomen kun je er een beetje glycerine of een beetje vet (boter of Trex) doorheen doen. Dan kan het nooit helemaal uitharden.
Je kunt het gewoon rechtstreeks op je cakeje doen hoor, maar handiger is het om ze erin te dopen. Minder geknoei :)

Succes!

Groetjes,
Suuz

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

het wordt helemaal hard, behalve(!) als je het op je cake smeert. ;)  Dan blijft het een beetje zacht door het vocht uit de cake. Alleen het allerbovenste laagje droogt, maar dat is dus heel dun. Ik heb het vaak gedaan en het beviel prima!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Ik heb het eens uitgeprobeerd. Heb wat meer water toegevoegd én wat vetstof. Het resultaat is prima, helemaal niet hard! Bedankt voor jullie tips.

Fond Of Cakes

5

is royal icing ook bedoelt om het bijv in een spuitzak te doen en daar los uit de hand mee te schrijven?

Leven is het meervoud van lef.

kaartjuh schreef:

is royal icing ook bedoelt om het bijv in een spuitzak te doen en daar los uit de hand mee te schrijven?

ja :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

super dank je wel..

Leven is het meervoud van lef.

8

Wanneer kies je dan voor royal icing en wanneer voor 'gewoon' glazuur op basis van water ?
Ik wil voor mijn zoon CC's maken, bekleden met glazuur en daar snoepjes op kleven.  Kies ik dan best voor royal icing of voor gewoon glazuur ?
Ik zou mijn royal icing maken op basis van eiwit (heb geen mix ter beschikking en geen tijd meer om te bestellen), maar heb je die dikte dan ook in de hand ? Kan je daar vb. water aan toevoegen om vloeibaarder te maken, of wordt het dan een knoeiboel ?

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

9

Ri kan je inderdaad dunner maken met water en steviger met poedersuiker. Al je je cc´s ter plekke wilt (laten) versieren en opeten dan is poedersuiker met water prima. Als je ze wat mooier wilt maken en evt. nog mee wilt nemen is Ri makkelijker/mooier want dat droogt op. Als je vers eiwit gebruikt werkt dat in principe precies hetzelfde als met eiwitpoeder alleen kan je het dan (ivm salmonella gevaar) niet geven aan zwangeren, ouderen, zieken en kleine kinderen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Heel erg bedankt, Mirjam !
Ik lees ook op vele topics dat "RI stéénhard wordt en dat je dat niet mag gebruiken als je je tanden niet kapot wil bijten", maar dat wordt toch ook op koekjes gebruikt ?

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

11

Het wordt inderdaad hard, maar niet zo hard dat je het niet kan eten hoor! Misschien kun je als je een figuurtje hebt dat helemaal van royal icing er beter niet in bijten, maar koekjes met een flinke laag royal icing of bloemetjes zijn hartstikke goed eetbaar.