1

Onderwerp: Formule Bisquitmix voor hogere taart

Nog niet zo lang terug, stond er op het forum een formule voor meer beslag en dus een hogere taart.

Nou kan ik het hele onderwerp niet meer vinden. Ik weet ook niet meer wie het geschreven heeft.

Wie weet het wel of heeft de formule toevallig opgeschreven?

Alvast bedankt!

No matter how the wind howls, the mountain cannot bow to it

2

Re: Formule Bisquitmix voor hogere taart

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je dat je meer beslag wilt maken? Kijk even in de tabellen (links in het menu). Ik gebruik altijd ééntje hoger dan mijn bakpan. Dus als ik een 20 rond ga bakken, maak ik beslag voor een 25rond volgens de tabel.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Oke, bedankt.

Er is iemand die heeft een berekening gemaakt voor meer beslag zodat de taart hoger wordt. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Sorry.

Maar ga ieder geval proberen op jou manier het een keer te doen. Mijn biscuit komt niet hoger dan ongeveer 7,5 cm. Of is dat normaal?

Ik weet wat je bedoeld maar niet waar het stond. Het was iets met het verschil tussen jouw maat en de volgende maat en daar de helft van ofzo en dat erbij doen.

Maar ik had van de week per ongeluk voor 25 cm biscuit gemixt en toen het in de oven omhoog kwam, bedacht ik me dat ik een 20 cm bakpan had maar dat is helemaal goed gekomen.

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

5

SannyGirly schreef:

Oke, bedankt.

Er is iemand die heeft een berekening gemaakt voor meer beslag zodat de taart hoger wordt. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Sorry.

Maar ga ieder geval proberen op jou manier het een keer te doen. Mijn biscuit komt niet hoger dan ongeveer 7,5 cm. Of is dat normaal?

Uhm....7.5 cm is toch een hele mooie hoogte??

Groetjes San

en als je toch die 7,5 te weinig vinden, kun je er toch 1 ei, 65 gram mix en 6,5ml water bij doen???

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

De formule kan ik me ook nog herinneren (zag er veel te ingewikkeld uit  :lol: ), maar was geplaatst bij een van de taarten, dus in de taarten parade, maar dat is een flinke zoektocht ben ik bang.

8

deze volgens mij

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=107058

zou nou dat is idd een formule te noemen!! nee hoor, ik kan best rekenen, maar doe tel in aantal eieren!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Bedankt allemaal!

Nou, ja, de taart is 7,5 cm hoog en dan zit er boven in een bolling. Dus toen dacht ik. Als ik de taart hoger krijg kan ik hem netje recht afsnijden.

Maar dat is inderdaad de formule die ik bedoel.

Bedankt allemaal!

11

Die formule is eigenlijk heel simpel. Het verschil tussen 2 tabellen door 2 delen, en dat bij de hoeveelheden uit de laagste tabel optellen. Of zeg ik nou iets heel raars?

.. Want taart kan altijd!!

12

Nee, hoor. Het staat er alleen wat lastiger.

13

Zal het eens gaan proberen :D

.. Want taart kan altijd!!