1

Onderwerp: bruidstaart vulling: chocolade met framboos !?! hoe?

Hallo allemaal,

Mijn 1e bruidstaart komt eraan! echter nu wil de bruid een witte chocoladevulling met aardbeien of frambozen.

hoe?
welke producten of zeggen jullie kant en klaar
is er ook een soort cake van witte chocolade?
wie weet raad (graag recepten)
alvast bedankt voor jullie reactie!

Re: bruidstaart vulling: chocolade met framboos !?! hoe?

de show-off rubrieken zijn om je creaties te showen, de vraag&antwoord rubrieken zijn om je vragen te stellen.

[move]--> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ok zal er volgende keer goed naar kijken!
groetjes

4

in het kopje recepten staat een heel makkelijke en lekkere chocomousse van marshmellows en chocolade... die heb ik al een keer gemaakt inhet wit en was erg lekker, je zou hem kunnen combineren door een soort van compote te maken van frambozen en die tussen je taart te doen, moet je het wel heel stevig maken!
of gewoon dubbel gevuld met witte chocolade mousse en daaronder een laagje frambozen jam?

5

Kan ik dan gewoon de kant en klaar mousse uit de winkel nemen?
zonder dat mijn marsepein dan te nat word?

alvast bedankt voor de reactie!
groetjes

6

BC mix met witte chocolade patidess en frambozen is een heerlijke combinatie die ik al meerdere keren gebruikt heb in een bruidstaart. Tot nu toe alleen maar positieve reacties op gehad.
Ik zou voor een bruidstaart alleen veilige vullingen gebruiken. Je bent lang bezig met decoreren en de taart staat op locatie ook vaak nog een tijd.
Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

je vulling moet niet in aanraking komen met je marsepein.. ik zou er een dijkje bijspuiten van botercreme.
Gewoon een witte chocomousse maken en dan aardbeienjam /frambozenjam en stukjes vers fruit?

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

8

super allemaal bedankt,
nog 1 ding, zag net een filmpje over vullen van de taart waarbij ze botercreme bekleed op de taart een half uur in de koeling deed en er toen weer een laag op deed en weer in de koeling voor een strak resultaat, doen jullie dat ook zo?!
ps doran bedankt, ga ik proberen! ;)

9

Afsmeren, goed koelen (eventueel nog een keer afsmeren, weer koelen) en dan met een warm mes er langs om het mooi strak te krijgen.

Verdwalen in zoetigheid

10

Top boska bedankt! nog 1 laatste vraag dan hihi

rolfondant of marsepein voor de taart zelf?
Ik vind marsepein heerlijk en werk nooit met fondant maar nu las ik in de webshop bij de reacties dat fondant mooier is voor de bruidstaart ook ivm de kleur, maar ik zag ook witte marsepein...

maar er stond bij dat fondant niet echt een lekkere smaak heeft, ja dat lijkt me wel de bedoeling!

greetz

11

Word t een witte taart? witte marsepein is echt niet prettig werken..

Wat je kan doen om de marsepein smaak te houden, eerst een laag blanke marsepein met daarover een dun laagje fondant.. Heb je een beetje van allebei zeg maar..

Ik vind fondant erg lekker (vooral de MMf!) en t werkt heerlijk..

12

ok, ja het liefste een witte taart.
mmf zeg je? ik heb 1 x pettinice gehad en vond het niet lekker.

13

Botercreme van de mix maken, 2 kleine repen witte chocolade smelten, beetje afkoelen en dan door de botercreme kloppen.
Taart vullen met wittechocobc en dan frambozen (Albert Heijn diepvriesframbozen) er in drukken (nog in bevroren toestand) en dan de andere 2 lagen met een lekkere frambozenjam. HEEERLIJK!!! en veilig en gemakkelijk.

Sommige fondant ruikt een beetje zurig. Sommige mierzoet. De smaak is meestal prima. Voor het uiterlijk zou ik zeker fondant kiezen

14 Laatst bewerkt door Boska (27-07-2010 14:16)

Ik gebruik Zeelandia 1:3 marsepein en die is prima wit te kleuren met half vloeibaar wit van Wilton en half poeder superwhite van Sugar Flair. Het is dan niet korrelig en er is prima mee te werken.
Als je het naast witte fondant houdt is het minder wit, maar op een taart is het gewoon wit. Je kunt hier even kijken hoe het er bij mij uit ziet http://www.taartvoorgrootenklein.nl/pag … ;image=251

Tenslotte zijn er zoveel tinten wit, kijk maar eens in de winkel bij de witte bloesjes, er is er niet een hetzelfde.

Verdwalen in zoetigheid

15

ok bedankt allemaal ga er zeker wat mee doen! tot een volgend topic, die er zeker gaan komen! mijn kennis is nog maar erg klein haha

groeten! mirjam