1

Onderwerp: bruidstaart planning

Volgende week trouwt de dochter van mijn bff :)  en ze wil graag een stapeltaart van 6 lagen.
Het is niet mijn eigen kind maar ik ben er wel o zo nerveus van.
Wat ik anders nooit heb maar nu dus wel...help, ik weet niet hoe ik alles -zonder gebruik te maken van de vriezer- moet plannen!
Dinsdag kapsels bakken en vullingen en afsmeerbc maken. Of is dat te vroeg?
Woensdag en donderdag vullen, afsmeren en decoreren.
Vrijdag tussen stadhuis en receptie een gaatje vinden om op te bouwen.
Hoe doen jullie dat?

Het is de kunst de taart zo te verdelen dat ieder denkt dat hij het grootste stuk heeft...

2

Re: bruidstaart planning

Ehm  :o  Wat is in hemelsnaam een bff  :s

Verder is het ook geheel afhankelijk van de aankleding van de taarten of je planning zal kloppen. Wat doe je qua decoratie, is dat van te voren te maken of niet, Waarom in bouw je op locatie op? Zijn de taarten zo hoog dat je ze niet kunt vervoeren?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

kapsels bakken en in de vriezer gooien kan nu al als je plek hebt.
decoraties kun je nu ook al maken.
woensdag kun je eventueel vullingen maken. woensdagavond de kapsels uit de vriezer halen.
zorgen dat je donderdag de tijd hebt om alles te vullen en bekleden, en vrijdag opbouwen.

zo zou ik het doen. weet niet wat voor vulling je gaat gebruiken, maar dinsdag al maken vind ik vrij vroeg voor vrijdag. woensdag eigenlijk al, dat zou ik zelfs donderdag doen denk ik...

Wat ik bij Oprah wel eens heb gezien is een bff een Best Friend Forever... maar dat geheel off-topic :cool:

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl

Bedankt voor de tips!
Ik denk dat ik inderdaad de kapsels vast ga bakken en dan invries.
Dat geeft me wat rust in 't hoofd  :grr:

Enne, dat van die BFF (precies wat Liesbeth zegt  :thumb: ) is omdat wij zo ontzettend veel op Paris Hilton lijken... O-)
Niet dus he   ;)

Het is de kunst de taart zo te verdelen dat ieder denkt dat hij het grootste stuk heeft...

6

Zoals Chantal het zegt. :Y Verder mag deze naar taartdeco algemeen ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

ik verhuis je berichtje naar Taartdecoratie algemeen

8

Ik zou nu kapsels bakken en invriezen. Decoraties zou je ook al vast kunnen maken. Als je bc vulling maakt kan dat makkelijk dinsdag of woensdag al (Voor een bruidstaart gebruik ik zo wie zo alleen bc vulling (met patidess) dat is wel zo veilig)
Donderdagmorgen vroeg vullen en afsmeren dan kan het nog goed opstijven, donderdag middag bekleden en decoreren voor zover mogelijk. 3 stapels van 2 maken of 2 van 3 dat is makkelijk met vervoeren en vrijdag dan verder stapelen en afdecoreren.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Dank je Addy!!  :)
Ik vind bc met patidess ook het meest veilig en volgens mij wel een paar dagen houdbaar.
Vanwege de etagere die gebruikt wordt moet ik nu drie kleine stapels maken, en daar ben ik wel blij om want veel makkelijker te hanteren.
Vandaag dus maar vast kapsels bakken. Het is er ook "mooi" weer voor.

10

Mede dankzij jullie goed adviezen en de howto van Jo's cupcakes voor de bloem, is mijn bruidstaart goed gelukt.
Bedankt allemaal.  :thumb:
Ik hoop binnenkort de foto's te krijgen dan zal ik ze plaatsen.
Nogmaals superbedankt!!