Onderwerp: Voor het eerst decoreren met marsepein
Ik ga deze week voor het eerst een taart bekleden en decoreren met Marsepein.
Ik heb dagenlang internetsites bezocht en er van alles over gelezen. Ik zag door de bomen het bos niet meer en was op het punt een taart bij de bakker te gaan bestellen.
Toch heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en besloten het zelf te proberen.
Afgelopen zaterdag heb ik het deeg gemaakt en de taart gebakken. Voor het geval dat het niet lukte (a.s. moet de taart klaar zijn) heb ik het ruim op tijd gedaan. Hij is in 1 keer gelukt en staat nu in de vriezer... Dat was stap 1.
Na de taart, heb ik de marsepein zelf gemaakt. Na een dagje rusten in de koelkast heb ik er een klein stukje afgehaald om eens te proberen. Ik heb allerlei kleuren geprobeerd te maken en vormpjes etc.... Gewoon maar wat proberen.
Het valt me wel op dat de marsepein wat droog lijkt.... Klopt dit? Ik had eerder verwacht dat het wat zachter zou zijn. Komt dit doordat het net uit de koelkast kwam... Is het op kamertemperatuur zachter?
Vandaag ben ik vooral bezig geweest met "wat" ga ik op de taart zetten. Het wordt een BUMBA-taart, gewoon plat (dus geen laagjes of poppetjes). Ik heb het helemaal uitgetekend en het ziet er leuk uit.... Maar nu.... mijn plaatje heeft allemaal zwarte lijnen... hoe maak ik die?? Of laat ik die weg??
Ik ben enigszins handig met chocolade.... kan ik die randjes met chocola maken?? Past dat qua smaak ook??
Goed.... dit was waar ik nu tegenaan liep.... Ik hoor jullie reacties graag. Alvast bedankt.