26

Re: Draak geinspireerd door de Elfteling...

supergaaf en vooral door het kleurgebruik zo echt (ow.... bestaan ze niet echt??? :o )
mooi hoe de kleuren zo overlopen!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

27

zo gaaaaf !!!

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

wauw hij is echt gaaf

carpe diem

29

Iek hij is gewoon eng... knap zeg!!!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

30

Wat een ontzettend(e) knap gemaakte draak!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

31

Heel stoer! Wat zijn de ogen van de draak goed gelukt!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

32

waaw wat goed gemaakt zeg!!

33

Hoi San! Ik heb een lettertype uitgeprint die ik erg bij de naam van mijn zoon vind passen en die als puzzelplaatje gebruikt. De dunne lijntjes naast de letters zitten daar in het oorspronkelijke lettertype ook, maar die heb ik er met een (eetbare) stift naastgetekend.

En Jozien, ik moest even grinneken hoor! Het ís jou recept! Het werkt perfect, er is niets niet goed aan. Het moeilijkste was de Rice Crispies te vinden! Er zijn niet veel supermarkten die het verkopen. Ik heb het ook met gepofte volkoren dingetjes (ook ontbijt-cerial) geprobeerd, maar die zijn wat 'zwaarder' dan de gepofte rijst. Als je hele bouwwerken wil maken is een lichte structuur beter. Ik moet bekennen dat ik eigenlijk ook het hele lijf van de draak in crispies klaar had staan, maar ik was al zo lang bezig met het hoofd dat ik daar geen moed meer voor had... maar het kneed best aardig hoor!

Bedankt voor alle complimenten taartzusters!

Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

34

Ik vind m ook erg mooi, en die letters zijn ook heel mooi!!  :thumb:  Ik zat ook al te kijken hoe je dat nou gedaan had..  :lol:

35

Tjeempie, volgens mij kun jij zó bij de Efteling aan het werk!  ;)
Mooi gedaan hoor!!

Groetjes, Paula

Let’s make something Amazing!  http://www.amazingcakes.nl/
Winkel~Webshop~Workshops~Wilton Cursussen  https://www.facebook.com/amazingcakes.nederland

36

gaaf gedaan zeg!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

37

Ow Gonnie, ik had even je vraag over het hoofd gezien.
De vulling van de draak zijn rice crispies. Wanneer de mellows en crispies gemengt zijn tot één geheel is het heerlijk er af een toe een stukje af te snoepen. Maarrrr....eenmaal met botercreme en marsepein eromheen wordt het taaiïg. (Kaar ook meteen jou vraag beantwoord) Het ís eetbaar maar niet bijzonder lekker. Ik denk dat het vocht uit de botercreme de crispies wat zacht maakt.
De taart zelf was chocobiscuit van Funcakes met aarbeienvlaaivulling. Omdat het een kinderverjaardag was heb ik voor deze 'veilige' aarbeiensmaak gekozen. Wat ik eigenlijk het lekkerst vind in combi met chocobiscuit is sinaasappelmarmelade, laagje lemoncurt en een laagje botercreme met manderijntjes. Die is echt héérlijk!
Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl

38

Wat een geweldige taart!!!

Groetjes Sas

39

Fantastische taart. Echte cake boss praktijken met die rice crispies, maar ik heb met veel interesse tot de laatste reaktie gelezen.
Zou je de draak nu ook langer kunnen bewaren?

40

bijna echt.......... prachtig!!!  :Y

41

Hoi Gerda, of het langer bewaard kan worden denk ik eigenlijk niet,  ik heb er na jou vraag wél over nagedacht. De rice crispies zijn droge gepofte rijst, gebeurd niets mee. Daardoorheen gesmolten marsh mellow, één en al suiker, blijft voor altijd goed. Aan de buitenkant marsepein, daarvan weet iedereen dat het klopje suiker voor altijd goed blijft. Maar dan...de botercreme waarmee de marsepein vastgeplakt zit, hmm..ik denk dat ik in de praktijk ga uitvinden wanneer het hoofd vanzelf wegloopt... :D Ik denk dat het best even kan staan. En met een stolp over z'n hoofd hou ik m wel in bedwang!

Groetje Nathas.

www.tazzels.nl

42

SUPER!!!!! Wat een vakwerk  :Y

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.