1

Onderwerp: Wilton ronde bakvormen

Ik heb ruzie met de ronde bakvormen van Wilton. Heb een paar maand geleden die grote set gekocht met 4 ronde vormen die in diameter oplopen.

Ik heb er nu 2 van gebruikt, meerdere keren en geen van de keren kwam het kapsel er lekker uit. Ik heb ingespoten met bakspray, beboterd en met bloem bestrooid maar ze blijven er in plakken. Ik wilde er vandaag bakpapier in doen maar dat was op dus toch maar weer ingespoten met bakspray maar ik kreeg hem er niet uit zonder met een mes langs de kant te zijn geweest. Hoop dat het straks (lees: morgen) geen probleem opleverd met doorsnijden, ik heb namelijk bij het doorsnijden, de zijkant iets beschadigd :(

Ik heb ook een vierkante van Wilton en die heeft dit niet. Of beter gezegt, daarmee heb ìk geen problemen mee. Is toch raar dat ik ze er niet uit krijg? Wie weet een oplossing?

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

2

Re: Wilton ronde bakvormen

Die heb ik ook!!

Ik heb ze al een paar keer gebruikt en eigenlijk geen problemen met blijven plakken. Ik had wel bij bakspray dat ik zo'n raar randje kreeg: zo'n dun 'velletje' met lucht eronder..... Toen maar weer aan de boter met bloem en dat ging een stuk beter.
Jammer, want ik vind de bakspray zo lekker makkelijk  :s

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ik heb van wilton de 20cm en nergens last van. Ik gebruik alleen bakspray. Als de taart uit de oven komt laat ik hem eventjes staan en dan zet ik hem meteen op z'n kop op een taart rooster (zodat ik beide kanten mooi recht heb). De taart floept er altijd zo uit. Is maar zelden dat er een klein stukje blijft plakken.

Groetjes Bianca

4

Taartentruus schreef:

Ik heb ruzie met de ronde bakvormen van Wilton. Heb een paar maand geleden die grote set gekocht met 4 ronde vormen die in diameter oplopen.

Ik heb er nu 2 van gebruikt, meerdere keren en geen van de keren kwam het kapsel er lekker uit. Ik heb ingespoten met bakspray, beboterd en met bloem bestrooid maar ze blijven er in plakken. Ik wilde er vandaag bakpapier in doen maar dat was op dus toch maar weer ingespoten met bakspray maar ik kreeg hem er niet uit zonder met een mes langs de kant te zijn geweest. Hoop dat het straks (lees: morgen) geen probleem opleverd met doorsnijden, ik heb namelijk bij het doorsnijden, de zijkant iets beschadigd :(

Ik heb ook een vierkante van Wilton en die heeft dit niet. Of beter gezegt, daarmee heb ìk geen problemen mee. Is toch raar dat ik ze er niet uit krijg? Wie weet een oplossing?

Ik heb precies dezelfde set, en precies hetzelfde probleem. Dus ik kijk even mee of iemand het antwoord heeft. Ik heb ze ook ingesmeerd met boter en daarna bloem bestoven, en ook een andere keer bakspray gebruikt. Ook een keer de kleinste maat met bakpapier bekleed, en dat ging goed, maar een grotere vorm met bakpapier bekleden, vind ik wel heel veel gedoe, moet volgens mij toch echt zonder kunnen.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

5

Sonj@ schreef:

Die heb ik ook!!

Ik heb ze al een paar keer gebruikt en eigenlijk geen problemen met blijven plakken. Ik had wel bij bakspray dat ik zo'n raar randje kreeg: zo'n dun 'velletje' met lucht eronder..... Toen maar weer aan de boter met bloem en dat ging een stuk beter.
Jammer, want ik vind de bakspray zo lekker makkelijk  :s

Met het probleem van de TS kan ik niet helpen maar hier weet ik wel de oplossing voor ;)
Je gebruikt dan teveel spray, het beste kun je je blik insprayen en dan even met een keukenpapiertje het overtollige weghalen!
Nooit meer van die rare velletjes met lucht.

Taartentruus schreef:

Hoi,

Ik gebruik ze ook en heb nooit problemen omdat ik ze eerst inbak de 1e keer en daarna altijd voor gebruik invet met boter (olijfolie werkt ook, maar boter werkt beter) en daarna stop ik er een bakpapier in (vorm aftekenen op bakpapier). Dit werkt bij mij altijd goed. En na het bakken het kapsel even in de vorm laten staan, voordat je het uit de vorm schudt.

Hmmm raar hoor. Ik veeg idd het overtollige eruit en dat velletje heb ik ook, nouja, ik niet, het kapsel ;) Doe verder ook wat jullie doen, even laten en er uit schudden.

Bedacht me later dat ik het met de wondermold ook heb gehad en dat ik daar pas na de derde keer proberen een kapsel heel uit kreeg en dan die vierkante, dat gaat gewoon zonder moeite  :s

Ik ga alleen nog maar vierkante taarten maken  :lol:

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

Taartentruus schreef:

Hmmm raar hoor. Ik veeg idd het overtollige eruit en dat velletje heb ik ook, nouja, ik niet, het kapsel ;) Doe verder ook wat jullie doen, even laten en er uit schudden.

Bedacht me later dat ik het met de wondermold ook heb gehad en dat ik daar pas na de derde keer proberen een kapsel heel uit kreeg en dan die vierkante, dat gaat gewoon zonder moeite  :s

Ik ga alleen nog maar vierkante taarten maken  :lol:

Hoi,
Maar heb je jouw vormen dan wel van te voren ingebakken voordat je ze ging gebruiken?