1

Onderwerp: Hoe dit te maken?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TKKSH83P.jpg

Ik ga binnenkort een stapeltaart voor mijn zusje maken. Nu wordt zij 16 jaar, en lijkt het me leuk om een tasje te maken die ik op de taart zet. Wat is de makkelijkste manier of dit te maken?

En hoe maak die dingen die bovenop de taart eruit steken? Waar maak je dat van?

Ik wil ook sommige dingetjes zilver maken, wat kan ik dan het beste gebruiken?

Ook wil ik glitters gebruiken. Nu heb ik wel van dat dust (of zoiets), maar ik vind dit niet echt glitteren. Wat is hiervoor nog meer goed te gebruiken?

Heb trouwens de taart van dit forum gehaald, hoop dat dit mag..

Alvast bedankt!!

2

Re: Hoe dit te maken?

De PME Lustre Spray SILVER 100ml is denk ik het makkelijkst te gebruiken om iets zilver te maken!

de makkelijkste manier om dat tasje te maken, is door de tas te bestellen bij cakesbybien.nl en met die uitstekers + gebruiksaanwijzing moet het lukken.

die sprieten maak je met floral wire, als je floral wire bij de zoekfunctie intypt (op sprieten, pakt ie denk ik ook) dan vind je hoe je het moet doen en waar je op moet letten.

Dust is niet per definitie een glans of glitter, dust kan ook alleen een kleur zijn.
Voor glitters vind ik magic sprakles van CK echt geweldig!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Kijk eens in de webshop, bij glans en glitter. Dust geeft meestal alleen een glansje. Je hebt ook non-toxic glitter (rainbox sparkles). Voor het tasje is een uisteker setje, maar die kan ik nu even niet vinden in de webshop?? Volgens mij verkoopt Cakes by Bien hem ook. De sterren etc. die uit de taart komen, maak je door verschillende figuurtjes aan floral wire vast te maken (ook in de webshop) en dan in een rietje ofzo in de taart te steken. Je kunt ze dan verbuigen (net als ijzerdraad) in de gewenst positie.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me