1

Onderwerp: Allereerste (oilily)stapel, voor mijn 30e verjaardag

Poehpoeh, heeft wel enige moeite gekost, maar mijn eerste stapel is een feit. Ik wilde graag een oililystapel maken, maar voor een vijfde taart misschien een beetje te ambitieus geweest  :/ . Maar goed: hij is er dan, de bovenste gevuld met lemoncurd en banketbakkersroom en de onderste met kersenvlaaivulling en chocoladeganache  :P .........

De gouden lijntjes zijn geel, het goud dusten ging niet echt zoals ik het wilde  :( . De lijntjes zelf vond ik ook erg lastig: eerste geprobeerd met icing, maar zo'n vaste hand heb ik nog niet. Uiteindelijk opgelost met fondant in een apotheekspuitje en dan steeds kleine stukjes spuiten.

Tips en feedback van harte welkom  :Y!!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PMQP8SOT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HU6OOGBE.jpg

Ik heb ook nog een taart voor op het werk en voor de eerste keer cupcakes gemaakt: zie andere topics.

2

Re: Allereerste (oilily)stapel, voor mijn 30e verjaardag

Mooi hoor en gefeliciteerd!

Gefeliciteerd! En de taart ziet er super leuk uit  :Y  en die lijntjes zijn idd een crime om te maken ;)

'I love it when a cake comes together'

4

Ik gebruik voor de lijntjes altijd de 'sugar gun' werkt perfect!
Maar erg mooi de taart hoor, lekker vrolijk!

Nou, dan weet je na deze taart dat de sugargun onmisbaar is. Evengoed is hij erg mooi geworden.

6

Bedankt voor de leuke reacties! Zit te twijfelen over de aanschaf van een sugargun, is deze ook voor mensen met een nog niet zo vaste hand goed te hanteren?

7

Een mooie taart!!

Ja een sugargun is prima te hanteren, je moet wel kracht zetten, maar je kunt de slierten eerst op je werkblad uitknijpen, waarna je ze in alle rust op je taart maakt. (Tenminste, zo doe ik het altijd ;) )

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

8

prachtig.

9

Leuke taart!
Zou er zelf ook graag zo eentje maken... maar ik denk dat ik op de sugargun ga wachten ;)

10

Lijkt me een heel slim plan! Ik heb er deze week ook een besteld na al dat gezwoeg..... hopleijk heb ik hem morgen binnen :Y .

11

Ik vind dat je jezelf flink hebt uitgedaagd en met goed resultaat. en ja een sugargun is onmisbaar.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

12

Hij is heel mooi en gefeliciteerd! Ben het wel helemaal eens met de meiden hier. De sugargun is onmisbaar.

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/