1

Onderwerp: Advies over een taartstandaard en transpoort.

Hallo dames,

Een goede vriendin van mij heeft gevraagd of ik voor haar bruiloft een bruidstaart kan maken. Niks moeilijks 3 simpele taarten.

Alleen zij gaat dus zo'n taartstandaard huren bij de bakken en wilt ze de taarten op 3 verschillende ronde standaarden.

Wat ik me nu afvraag is, wat is de beste methode om de taarten op die standaards te zetten? Zij wilt onder de taarten parel effecten hebben. Jullie weten vast wel wat ik bedoel, onderaan de taart tegen de rand. Is het niet stom als we taart samen met de karton op de standaard zetten? Dan zie je toch de karton nog?
Moet ik dan de parels op het laatst erop doen? Dat is toch ook onhandig, op de bruiloft zelf nog met fondant bezig zijn..

Zij wilt de taarten ook 1 dag voor de bruiloft naar de locatie brengen? Is het dan wel veilig als ik meegeef in kartonnen of moet er nog plastic zak eromheen.

Hoop dat ik een beetje goed heb kunnen uitleggen.

bedankt voor jullie hulp

Re: Advies over een taartstandaard en transpoort.

in principe hoor je het taartkarton niet te zien, dus doe je er een karton onder dat net een ietsiepietsie kleiner is dan de taart zelf.

je wilt gewoon een parelrand langs de taart? die kun je er al tegen aan plakken toch?
sowieso, kun je een fix-kit meenemen, voor het geval er iets beschadigd oid.
dat is dan het nadeel als je de bruidstaart maakt en ook de gast bent, maar dat hoort er wel bij als jij de taart verzorgt, toch

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Hallo Tirza,

bedankt voor je uitleg... maar wat bedoel je eigenlijk met fix-kit  :s

ik heb altijd een soort houten vierkant onderlegger gehad onder de taart, dus vervoeren en of decoreren werd dan altijd makkelijker. Maar nu vind ik het een beetje eng met het idee dat dus de parelrand of de laatste bloemen die naar beneden kijken kunnen afvallen... er is dus niks dat ze kan steunen...

En wegens 1 dag vantevoren naar de locatie brengen, is dat dan wel veilig?

bedankt.

fix-kit, = een kit om de beschadigde dingen de fixen :D stel dat er onderweg wat beschadigd, parelrand valt eraf ik noem maar, maar heb je o.a. lijm en kwastje bij je om het te kunnen herstellen.

als nje je taarten op een normaal taartkarton zet en die precies zo knipt, of de maat uitkiest, dat je het niet ziet. Dan heb je genoeg versteviging om hem op te tillen.
met wat maak je je parels eigenlijk? als je ze maakt met de mold van FI, blijven ze zeker aan te taart plakken door dat platte randje

groetjes Tirza     

5 Laatst bewerkt door Umran (23-07-2010 12:41)

ik wou eigenlijk zelf oneven rondjes gaan maken.. maar ben bang dat dat dus niet veilig zal zijn.. of van die bloemen

ik vind een lint bijv ook best mooi maar ik vind het zo raar om te zeggen (eerst ling eraf halen en dan eten aub).

Ik dacht ook altijd dat je bij een taart geen lijm of andere niet eetbare objecten mag gebruiken..

nee, niet-eetbare lijm mag je ook niet gebruiken! hihi...

lint zet je vats met een dotje royal icing aan het begin en aan het einde van het lint. als de taart wordt aangesneden door de catering, halen zij het lint eraf. het is dus niet zo dat iedereen een stukje lint op zn bord heeft  ;)

groetjes Tirza     

7

echt hartstikke bedankt voor de informatie...

Als de bruidspaar de taart daar wilt aansnijden, hoe zal ik het dan aanpakken? Sorry als ik van die rare vragen stel maar ik vind dit behoorlijk eng..

Enn heb je misschien, aub ook advies over het feit dat ze de taart 1 dag van tevoren naar de locatie willen meenemen. Zal ik het in een taartdoos met plastic zak of zonder zak meegeven.

neem aan dat het bruidspaar toch alleen hun eigen puntje aansnijdt??
Het lint zit alleen vast aan de achterkant, dus als er 2 stukjes uit gesneden worden, zit het lint daar niet aan vast :Y

Ik zou het in een doos in de koelkast laten zetten :Y
niet in een zak hoor, dan kan de condens uit de taart niet weg

groetjes Tirza     

9

bedankt voor de fijne uitleg... ga je tips zeker volgen...  :Y