1

Onderwerp: zalige chocovulling

weet niet of hij al een keer langs is gekomen of dat jullie hem al jaren zo maken maar ik heb vandaag even wat gerommeld om de vulling te maken met chocola en die is zoooo lekker dat ik er misselijk van ben. Hij smaakt namelijk naar truffels

100 gram cacao poeder
150 gram poedersuiker
250 gram roomboter(zacht)
gesmolten callebaut chocola (gewoon een aar handjes in de pan weet niet hoeveel veel denk ik  :lol: )

ik heb eerst de boter, cacao en pedersuiker gemixed 10 minuten op de hoogste stand. In de tussentijd de chocola gesmolten, ik gebruik altijd van die smeltrondjes van callebaut. Chocola af laten koelen. Erdoor mixen als het goed afgekoeld maar nog redelijk vloeibaar is. Ik vind hem nog te nat dus weer wat cacao erbij gedaan.
Ik heb gesmeerd toen hij gewoon smeuiig was net als bc. Rest heb ik in een schone bak weggezet (kamertemp) om nog wat te smeren na het opstijven van de taart.
Ik pakte hem om te smeren maar het was helemaal niet meer smeerbaar maar de smaak was geweldig(vind ik dan). Het smaakt naar truffels en ben er echt misselijk van  :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

2

Re: zalige chocovulling

klinkt lekker! en kan buiten de koelkast zo te zien. handig!
welke cacao bedoel je? die echte van blooker of nesquick?

3

blooker

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

4

dankjewel!

5

Ik pakte hem om te smeren maar het was helemaal niet meer smeerbaar maar de smaak was geweldig(vind ik dan). Het smaakt naar truffels ............Kun je er ook balletjes van maken en dan door kokos/ hagelslag heen rollen ...omdat het nniet meer smeerbaar is  :cool:  ;)

Gr van mij

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

6

Dat heb ik niet geprobeerd heb gewoon de kom uitgelepeld :lol: zonde om eerst balletjes te draaien  :o  inderdaad moet je niet te lang wachten met smeren want dan lukt het niet meer maar hij is zo lekker :P

7

hij is heerlijk! ik heb een klein beetje slagroom toegevoegd en iets minder boter. en dan opkloppen!!! zalig

Enthousiaste groet, Maxime