1

Onderwerp: Steve Benison shoe kit....

Wie kan mij wat tips geven over het gebruik van de Steve Benison shoe kit, ik krijg uit de mold van de hak maar geen mooi gevormd hakje  :s  en als het al redelijk is en ik laat alles netjes 1 dag a 2 drogen en wil de zool op de hak plakken breekt het af, lijkt wel of mijn hak dan te kort is voor op de zool  :grr:
Ik gebruik nu fondant met tylose, of kan dit beter met flower/mexican paste?
Ieder alvast bedankt voor de tips  :)
Groetjes, Wilma

2

Re: Steve Benison shoe kit....

ik heb geen idee

maar je zou tirza het beste kunne mailen zei is tenslotten de schoennen queen

succes

3

Werkt dat heel anders dan de Jem-shoe?
Want daar heeft Tirza deze how to van gemaakt!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=63731

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

ik laat de hak als het kan wel helemaal uitharden. de zool laat ik niet helemaal keihard uitharden, dat is inderdaad vanwege wat je beschrijft hierboven.
Waar ik inmiddels achter ben, is dat niet alle sole-formers hetzelfde zijn, waardoor de ene hak naar achteren helt en de andere hak naar voren, heel vervelend. Als de zool dus nog een ietsiepietsie buigbaar is, kan ja dat nog herstellen zonder dat het breekt.

verder, hek hakje wat niet mooi wordt, komt dat door de naad waar je de 2 stukken aan elkaar plakt? Als daar een gleuf ontstaat, kun je die dichtlijmen/ dichtplamuren, door een klein balletje fondant te mengen met een klodder crisco en dat erin te smeren. of een klein balletje fondant met een paar drupjes water mengen en dat erin smeren :)

hoop dat het zo lukt ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs