1

Onderwerp: houdbaarheid merenque poeder

Hallo,

Ik moet deze week een taart maken en wil graag merenque botercreme maken, maar nu staat mijn pot al enige tijd open zo ongeveer een maand of 8 is het dan nog wel save het te gebruiken, ik heb me al onozel gezocht naar de datum op de verpakking, maar die staat er niet op raar maar waar.

En kun je door mernque ook saroma poeder doen of niet?

groetjes pluto

2

Re: houdbaarheid merenque poeder

heb even gegoogled, als het droog en koel heeft gestaan moet het nog wel te gebruiken zijn (1,5 jaar na openen). Als het niet meer goed is, ruikt het zuur, zoals verzuurde melk, dus dat zou ik even testen. Er zou trouwens wel een datum op de verpakking moeten staan, dat is verplicht in NL.

Van saroma weet ik niet, ik vind dat altijd erg chemisch smaken.

ps: merengue is een dans, meringue is wat je bedoelt ;)

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

hallo,

Bedankt voor je reactie, maar ik ga het dus zeker even testen, of het nog goed ruikt, ik heb de saroma nog niet geprobeerd ik lees er alleen veel van op het forum,dus vandaar, maar chemische smaakjes moeten we niet hebben dus moet ik wat anders verzinnen, ik wilde frambozenmeringue maken met verse framboosjes, wat kan ik anders doen om de meringue naar framboosjes te laten smaken? 
Ja ik dacht al dat ik het verkeerd had geschreven.

bedankt groetjes

4

Je kunt ook frambozenjam door de meringue bc doen, of, maar dat is iets meer werk, verse frambozen pureren, gelatine blaadje erdoor, even op laten stijven en dan door de bc. Ik vind het met jam ook al heel lekker hoor!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me