1

Onderwerp: pareltjes in het patroon van de ruitpatroon alleen zonder de lijntjes

het staat heel krom geloof ik maar ik mag een bruidstaart gaan maken en de bruid wil de taart zoals het kusseneffect met zilverepareltjes alleen wil ze niet de lijntjes van het kusseneffect erop hebben zeg maar dus alleen de pareltjes erop. wie heeft er tips hoe dit het makkelijkste te doen.

2

Re: pareltjes in het patroon van de ruitpatroon alleen zonder de lijntjes

Ik zou een strookje maken met aan de boven kant streepjes en aan de onderkant streepjes er precies tussen in. En de hoogte van het strookje dan weer net zo hoog als de tussenruimte van de streepjes. Die tussenruimte is dan afhankelijk van de hoogte en de omtrek van je taart!
Het strookje dan een half centimetertje van de bovenkant langs de taart 'plakken' en volgens de streepjes beginnen met pareltjes plakken.
Dan zou het toch moeten lukken om ze keurig te verdelen :Y!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

geloof niet dat ik het helemaal snap. verder niemand tips?

nou, ik snap jouw verhaal juist niet! :lol: ik denk dat je daarom weinig reacties krijgt...
want hoe kunt je nou een kusseneffect krijgen zonder lijnen?? Dan is het toch geen kusseneffect meer?

bedoel je dit soms:
http://media.cakecentral.com/modules/coppermine/albums/userpics/44675/normal_DSCN3455.JPG
dit is overigens royal icing, en geen suikerpareltjes, maar als dit het niet is, snap ik er echt helemaal niets van! :+

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

ja dit is het idd. sorry voor mijn warrige verhaal maar wist niet hoe ik het neer moest zetten. daarom schreef ik ook zoals het kussen effect. maar heb jij die gemaakt tirza en zoja heb je dan misschien een tip voor me :)

nee deze heb ik niet gemaakt :) deze komt van cakecentral ;)

Ik ga t even voor je opzoeken wat er wordt aangeraden om een gelijkmatig patroon te krijgen. Want dat vind ik wel echt een must bij dit soort decoratie. ik ben dan ook een pietlut die zich in dit geval dus zou storen aan die dotjes rechtsonder, die zitten niet recht in het patroon  O-)

groetjes Tirza     

hmmmzz... ik dacht dat ik ergens een beschrijving had, maar die zegt alleen maar dat zij het op het oog doen, dus daar heb je niet veel aan :/
wat ik dan zelf zou doen:

http://www.lordellinens.com/images/fabrics/blk_dots_white1_400x372.jpg

deze uitprinten of vergroten naar hoeveel ruimte jij tussen je parels wilt hebben, dan uitprinten en tegen je taart aanhouden. door ieder stipje een gaatje prikken met een naald. zo je hele taart rond en dan dus over alle gaatjes een parel of een dotje icing spuiten :)

groetjes Tirza     

8

thx tirza ik ga daar eens ff mee stoeien.

9

ik denk aan een blad maken met het patroon erop.........bovenop of langs je taart leggen...met een speld prikken op de kruisingen.....en dan t pareltje erin duwen...     is da wa..??    en ik snapte meteen at je bedoelde in je 1e verhaal

10 Laatst bewerkt door Tom Poes (23-07-2010 19:15)

Ja later bedacht ik ook dat het uittekenen van het ruitjespatroon op bakpapier, precies pas voor jouw taart en dan gaatjes prikken op de kruisingen, waarna je het papier weer weghaalt en dan de pareltjes plakt op de gaatjes veeeeeeeel makkelijker zou zijn!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"