Onderwerp: Bakvorm vierkant 30 x 30 x 10
Hallo,
Ik vraag mij af hoeveel beslag ik moet maken voor 30 x 30 x 10.
Is dit een goede verhouding;
13 eieren
800 gr biscuitmix
80 ml water
En dan 1 uur in de oven.
Groetjes Marianne
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bakvorm vierkant 30 x 30 x 10
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Ik vraag mij af hoeveel beslag ik moet maken voor 30 x 30 x 10.
Is dit een goede verhouding;
13 eieren
800 gr biscuitmix
80 ml water
En dan 1 uur in de oven.
Groetjes Marianne
Ik doe 800 gram mix met 12 eieren en 72ml water, zoals in de schema's van felicitaartjes. Dat moet wel genoeg zijn. Een uur klopt wel ongeveer.
Ik doe 800 gram mix met 12 eieren en 72ml water, zoals in de schema's van felicitaartjes. Dat moet wel genoeg zijn. Een uur klopt wel ongeveer.
Hij is gelukt en ziet er mooi uit alleen kreeg ik wel weer een bult in het midden.
Vind ik altijd zo jammer want ik heb liever dat mijn hele taart zo hoog wordt.
Hij is nu 6 cm geworden.
Worden jou taarten hoger?
Voor een 30x 30 gebruik ik:
11 eieren
290 gr suiker
230 gram bloem
60 gram maizena
(eitje extra ivm de oppervlakte, wordt tie net iets hoger)
11 eitjes past ook net in de kenwood
Oja en 40 minuten op 180 graden
en je taart na het bakken op de kop laten afkoelen en wala, geen bult meer!
hallo iedereen,
vraagje, ik heb een bakvorm rond met diameter van 30 cm en volgens mij 10 cm hoog zo niet hoger. Hoeveel beslag moet ik gebruiken? Ik heb zelf: 6 eieren, 396 gr biscuitmix en ± 40ml water.... na dit te lezen hebben bij jullie denk ik dat dit toch te weinig is...
alvast bedankt!
groetjes lindsay
hallo iedereen,
vraagje, ik heb een bakvorm rond met diameter van 30 cm en volgens mij 10 cm hoog zo niet hoger. Hoeveel beslag moet ik gebruiken? Ik heb zelf: 6 eieren, 396 gr biscuitmix en ± 40ml water.... na dit te lezen hebben bij jullie denk ik dat dit toch te weinig is...
![]()
alvast bedankt!
groetjes lindsay
ze hebben het over een vierkante bakvorm in dit topic en volgens mij heb jij een ronde...
en ze hebben het over felicitaartjes, en in hun schema staat dat je 9 eieren moet gebruiken voor 30cm rond....
alles wat ik nu heb geschreven is een samenvatting van wat er al in het topic stond, dus of ik snap je vraag niet helemaal, of je hebt niet goed gelezen...
Een blik van 30x30x10 heeft 9 liter inhoud. Als je rekent met 1 ei per halve liter heb je dus 18 eieren nodig!!
Bij grote hoeveelheden neem ik zelf altijd wel iets minder, maar zou voor dit blik toch wel 16 eieren gebruiken.
Om het gelijkmatig te laten rijzen gebruik ik altijd de Wilton Bake Even Strips. Dan wordt het een heel gladde bovenkant en zijn ook de hoeken goed gerezen.
Ik gebruik de strips vanaf 20x20 en rond 25. Het werkt perfect.
Een blik van 30x30x10 heeft 9 liter inhoud. Als je rekent met 1 ei per halve liter heb je dus 18 eieren nodig!!
Bij grote hoeveelheden neem ik zelf altijd wel iets minder, maar zou voor dit blik toch wel 16 eieren gebruiken.
Om het gelijkmatig te laten rijzen gebruik ik altijd de Wilton Bake Even Strips. Dan wordt het een heel gladde bovenkant en zijn ook de hoeken goed gerezen.
Ik gebruik de strips vanaf 20x20 en rond 25. Het werkt perfect.
Bedankt voor je antwoord.
De volgende keer ga ik het een keer op deze manier maken.
Kijken hoe die dan wordt.
Gr Marianne
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bakvorm vierkant 30 x 30 x 10