1

Onderwerp: help, marsepein smelt van mijn mooie taartje af ...

Kunnen jullie mij alsjeblieft advies geven?
Ik heb voor mijn nichtje een taart gemaakt en helemaal versierd en ingevroren. Nu heb ik hem gisteren uit de vriezer gehaald en zakt hij helemaal in.
De bloemetjes aan de zijkant van de taart zakken gewoon naar beneden waardoor er grote gaten komen. Lijkt wel een soort spekkie dat uit elkaar getrokken wordt.
Ik heb hem nu weer snel in de koelkast gezet op de turbostand, in de hoop dat het toch nog wat wordt.
Help!!!

Re: help, marsepein smelt van mijn mooie taartje af ...

heb je wel afgesmeerd met botercreme?

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

ja, heb de taart afgesmeerd met botercreme en toen de marsepein eroverheen gedaan.
Hij blijft ook maar een beetje nat en plakkerig, terwijl hij toch al 24 uur uit de vriezer is.

misschien is de overgang van de koude koelkast naar de warmte 'fataal' geweest...
vervelend zeg!

5

Ik denk ook dat de overgang te groot was. Heb je hem laten ontdooien in de koelkast?

6

nee  :| heb daar eerlijk gezegd niet over nagedacht. Ben nog niet zo handig met het taarten maken.  :o

7

Zonde voor nu, maar het is ook een leerproces! Ik vrees dat je er nu niet meer veel aan kunt doen. Een ventilator op de taart doet wonderen om hem op te laten drogen en evt. nieuwe bloemen maken om de gaten te dekken.

wel sneu voor je zeg... :(
maar inderdaad een leerproces.
met vallen en opstaan leer je het meeste!
maargoed, das natuurlijk ook maar een schrale troost.

9

:(  ga proberen hem te redden, volgende keer maar ontdooien in de koelkast, bedankt in elk geval!

10 Laatst bewerkt door chantal1980 (23-07-2010 20:30)

zonde idd, volgende keer vanuit de vriezer de koelkast in, in een kartonnen doos! zo'n 24 uur van tevoren.

oja, in de vriezer ook in een kartonnen doos, met een zak erom. die zak gaat er dus af als ie de koelkast in gaat.