1

Onderwerp: welke bakmix?

Hallo,
Ik heb laatst bij een vrijgezellenfeest voor het eerst zelf taartjes gemaakt met fondant. Ik was erg enthousiast. Nou gaat mijn zus in September trouwen en wil ik voor haar high tea een heleboel taartjes maken.  Ik lijk er nu achter te zijn dat je voor een grote cake/taart het beste bischuitmix kan gebruiken? en voor de muffinvormpjes dan? kan daar ook de bischuitmix het beste voor? of toch beter die funcakes mix voor cubcakes? volgens mij zijn die toch kleiner dan een muffinvormpje? ik heb laatst met de overige fondant met gewone cakemix cakejes gemaakt en fondant erover, dat vond ik wat te machtig.... hebben jullie tips/ adviezen?

2

Re: welke bakmix?

Je vraag staat wel in de verkeerde rubriek,zal het melden.
Maar kan je ook antwoord geven op je vraag.
De taarten maak je inderdaad met de biscuitmix van funcakes en de cupcakes kan je het beste met cupcake mix maken ook van funcakes,ik vind het een heerlijke mix en je cc's zijn echt heerlijk zacht,kan ook voor muffinvorm,zelf gebruk ik geen cakemix voor cc's.
Succes!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

de show-off rubrieken zijn om je creaties te showen

Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk ( Nieuwe berichten )

Dus: show je bloemen, boetseersels & probeersels zonder taart eronder!

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Voor het kapsel (taartje/biscuit) kan je inderdaad het beste biscuitmix gebruiken.

Voor de cupcakes kan je cakemix gebruiken. Deze heb je in vanille (naturel) maar ook een heleboel andere smaakjes.

Je hebt ook minicupcakes, deze zijn kleiner en wellicht voor een hightea een beter formaat. Anders zit je natuurlijk hartstikke snel vol. Je kan ook overwegen om in plaats van te versieren met fondant een toef (boter)crème op te spuiten. Deze kan je dan bijvoorbeeld weer een smaakje meegeven met patidess smaakstof.

Succes alvast!

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

5

thnx voor jullie reacties, ben alweer een beetje wijzer:).. volgende keer zal ik beter opletten waar ik mijn onderwerp opschijf, ben nog maar een leek;) had nog niet echt door waar het moest, maar ik heb nu gevonden waar ik het kan zien:)...