1

Onderwerp: invriezen???

Hallo allemaal,
Ik moet voor een vrindin een taart maken. Het probleemis dat ik op vakantie ben als ze hen nodig heeft. Kan ik een vulling met slagroom en aardbeien invriezen? en vallen mijn decoraties er niet af als ze hem ontdooien?

2 Laatst bewerkt door yakefrank (22-07-2010 22:51)

Re: invriezen???

Geen enkel probleem.

Vries de taart compleet in en in een doos, 24 uur voor consumptie eruit halen en rustig onderin de koelkast laten ontdooien (in de doos). Een half uur voor consumptie uit de koelkast.

Jacqueline

3

yakefrank schreef:

Geen enkel probleem.

Vries de taart compleet in en in een doos, 24 uur voor consumptie eruit halen en rustig onderin de koelkast laten ontdooien. Een half uur voor consumptie uit de koelkast.

dank je wel! Ik ben nog niet zo lang bezig. ik vond het een beetje eng...

invriesvragen ----> [move]---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik heb mijn berichtje hiervoor gewijzigd...

Je laat hem ook in de doos in de koelkast ontdooien!

Niet buiten de koelkast laten ontdooien i.v.m. het grote temperatuursverschil!

Jacqueline

6

je gekozen vulling kan je zeker invriezen, ik heb dat zelf ook al gedaan. wat je decoratie betreft, als je met marsepein werkt is dat geen probleem. als je met fondant werkt moet je echter wel opletten. fondant gaat zweten, je kunt er bij het ontdooien suikerklontjes bij leggen, maar zal altijd wel blijven zweten. Let wel royal icing kan je niet invriezen.

hopelijk heb je hier iets aan.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

7

@Dreamer, marsepein zweet ook hoor..?
En volgens het forum kan je royal icing wel invriezen.. Je moet het alleen even opnieuw mixen voor je het gebruikt!

anniescakes.hyves.nl

Anne92 schreef:

@Dreamer, marsepein zweet ook hoor..?
En volgens het forum kan je royal icing wel invriezen.. Je moet het alleen even opnieuw mixen voor je het gebruikt!

Maar als je RI hebt gespoten, kun je het niet meer invriezen, je kunt het daarna moeilijk gaan mixen als het al op de taart zit! :lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs