1 Laatst bewerkt door cake-and-kisses (22-07-2010 16:20)

Onderwerp: taart met verse aardbeien vooraf maken, wanneer beginnen?

Maandagavond moet ik een taart afleveren die dinsdag opgegeten zal worden. Ik moet maandag werken dus ik kan maandag zelf denk ik niet de taart maken.

Het gaat om een naturel biscuit met een vulling van aardbeienjam, en een laag witte chocoladecreme met stukjes aardbei erin.
Ik wil een opengeklapte taart maken en dan in het 'gat' bovenin ook verse aardbeien leggen.

Wanneer kan ik het beste beginnen ivm houdbaarheid? (Ik heb nog nooit een opengeklapte taart gemaakt) En heeft er iemand een goed recept voor witte chocolade bc? Ik heb helaas ook geen tijd om Patidess te halen.  :|

Twee prachtige knulletjes in huis; da's pas échte rijkdom!

2

Re: taart met verse aardbeien vooraf maken, wanneer beginnen?

Witte chocolade bc kun je gewoon maken door botercrème met de mix te maken of meringue botercreme en daar, als de bc klaar is,  een reep gesmolten witte chocolade doorheen te mixen (middenstand, 3 minuten). Je kunt ook witte chocopasta door de bc mixen (ook als hij klaar is). Beide vind ik heel lekker.

Met verse aardbeien zou ik wel zo vers mogelijk werken. Als je toch echt de taart al eerder wilt maken, zou ik hem invriezen, maandag ochtend uit de vriezer in de koelkast (in een doos, geen zak), en maandag avond evt. de laatste versieringen en de verse aardbeien in het "gat" erop doen.

Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Ik zou zelf de verse aardbeien er apart in een doosje bij doen ( wel schoongemaakt) zodat ze dinsdag zelf de aardbeien er op kan leggen ivm doorlekken.

Christine.

Dank je voor jullie reacties! Die verse aardbeien er los bij doen is inderdaad een goed idee.  :thumb:

Twee prachtige knulletjes in huis; da's pas échte rijkdom!