1

Onderwerp: Vraag over vulling

Ik heb een vraag. Gaat een chocolade vulling samen met een mokka vulling? Ik ben nieuw hier en ga een taart maken voor mijn zus haar verjaardag  :D  Liefst zo vlug mogelijk anwtoord!

Re: Vraag over vulling

Volgens mij is dat wel lekker hoor! :9

3

oke  :D, ik heb wel nog een klein vraagje dat niets te maken heeft met vulling, maar anders moet ik daar weer een ander toppic voor verspillen. Moet ik als basis een cake of een biscuit hebben?

cake is erg machtig.
de meesten hier gebuiken biscuit

Ik zing mijn eigen wijsje!

5

Ik kan die biscuit dan gewoon doormidden snijden om daar een vulling tussen te doen?

ja! :)  wel recht snijden he! ;)

jep... :Y ...biscuit!
En ik doe altijd de taart in 3en en dan 2 lagen vulling...
Succes!

:Y . let wel op als het met slagroom is of ander zuivel of water dat je uit de rand blijft of een randje botercreme spuit ( dijkje genoemd)

anders gaat je fondant smelten. (of marsepein natuurlijk!)

10

Ik was van plan om 2 biscuits te maken en die dan in 2 te snijden zodat ik 2 lagen kon hebben. Maar ik hoor hier dat angelavanderploeg haar biscuit in 3 snijdt. Wat is het beste?

ze snijdt 2x zodat je 3 lagen taart hebt

12

jaja, maar aijn je lagen dan niet te dun? Hoe dik zijn ze dan?

13 Laatst bewerkt door koekiemonster (22-07-2010 13:45)

ligt eraan hoe hoog je biscuit is

14

Kwintendr schreef:

Ik was van plan om 2 biscuits te maken en die dan in 2 te snijden zodat ik 2 lagen kon hebben. Maar ik hoor hier dat angelavanderploeg haar biscuit in 3 snijdt. Wat is het beste?

iedereen hier snijdt  z'n biscuit in 3en, je vult dan 2 x.
Zou te gek zijn om iedere keer 2 biscuits te bakken, trouwens het is zo al machtig genoeg  ;)

15

Oke  :D. In taarten ben ik nog maar een beginner dus ik moet nog wat leren :P. Nog een vraagje, wat was dat nu precies met dat laagje botercrème?

fondant of marsepein dat je over je taart doet mag niet in aanraking komen met een vulling dat water/vocht bevat.
daarom zorg je ervoor dat je aan de rand van de taart een 'dijkje' botercreme spuit dat ervoor zorgt dat je vulling niet in aanraking komt met je fondant/marsepein

En dan smeer je ook nog eens veel strakker af!

18

ik zou graag een chocolademousse vulling en een mokkavulling hebben. Moet ik dat dan doen met die botercrème?

ja, bij elke laag die je dan vult moet je rondom een laagje botercreme spuiten.

20

Nu heb ik dan nog vraag. Die mokkacrème en die simpele chocolademousse, zijn die goed als vulling? Of kan je zelf je chocolademouse maken die je wil?

ze zijn goed hoor, zelf maken kan natuurlijk altijd.
wat jij zelf wil...

22

Normaal komt nu mijn laatste vraag  :rolleyes:, voor die botercrème. Die luchtige, is dat een goede? Welke boter gebruik je daar dan het best voor?

ja das prima hoor.
je gebruikt roomboter zonder zout.
verder maakt het niks uit qua merk.

24 Laatst bewerkt door Kwintendr (22-07-2010 14:35)

Bedankt! Ik denk dat ik nu klaar ben met mijn vragen. Als jullie nog tips hebben voor de taart, geef ze maar gerust  :D

EDIT: Ik heb nog een vraag: welke biscuit neem ik het best? ◦Basisbiscuit
◦Biscuit 2
?

Bij de basisbiscuit, is dat ook een snuifje zout?