1

Onderwerp: Bloemen maken, wie helpt me op weg?

Ik wil me eens gaan verdiepen in het maken van mooie bloemen en bloemboeketten. Voordat ik nu weer de hele webshop leeg koop, zou ik willen vragen wat ik nou precies nodig heb. Draden? Dust? Alcohol? Hoe laat ik die kleuren mooi verlopen? Noem maar op...

Wat heb ik nou echt nodig?

Help!

Jacqueline

2

Re: Bloemen maken, wie helpt me op weg?

een boek om mee te beginnen :lol: ik heb het boek van Allan Dunn gekocht en bij het lezen het maar meteen opgegeven :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

3

Ziet er mooi uit, dat boek! Waarom heb je het gelijk al opgegeven :)? Te moeilijk?

Jacqueline

4

Het zijn vooral ook heel veel handelingen. Het duurt wel even voordat je een blaadje af hebt. Ik wil eerst ergens een workshop doe maar denk niet dat ik het geduld ervoor heb

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

5

Ik wil het binnenkort ook gaan uitproberen en heb het geluk dat ik een vriendinnetje heb die al een hele tijd bezig is met taarten en decoreren.
Van haar heb ik het Wilton boek + de hele set uitstekers mogen lenen, zodat ik rustig kan proberen of ik het wat vind. Dan kan ik altijd zelf nog de spullen kopen.

Het gaat om dit boek + uitstekers: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=188

Als ik het echt leuk vind dan wil ik ook een workshop doen, om het goed en netjes te leren.  :Y

~ Never waste a good crisis... ~

6 Laatst bewerkt door Annelies (24-07-2010 23:53)

Wat je nodig hebt...?

Flower paste (ik doe het altijd met Mexican Paste, het eenvoudige recept van deze site), wire (omwikkeld ijzerdraad en te koop in de webshop) dusting poeders (om kleuren mooi te laten overlopen), dustkwastje (met hele zachte haren) en een leeg eiderdoosje oid om de bloemetjes mooi te laten drogen.

Het ligt er aan welke bloemen je wilt gaan maken, maar je kunt eerst proberen ze zonder uitstekers te maken, door uit te snijden/knippen b.v.
Als je weet welke bloemen je wilt gaan maken zijn uitstekers erg makkelijk.

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Dankje!

Inmiddels heb ik een bestelling geplaatst! Ik heb dust poeders besteld, meeldraden, floral tape en 'stengels'. Ik heb al van die flower formers (Wilton). De pasta ga ik zelf maken. Alleen heb ik geen dust-kwastje! Wat kan ik hiervoor in de plaats gebruiken?
Aan uitstekers heb ik meer dan genoeg!

Ik ga het binnenkort proberen!

Jacqueline

8

Als je geen dustkwastje hebt, dan kun je ook een make-up kwastje gebruiken, zolang het maar zachte haren heeft. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

9

En van die zachte matjes om je blaadjes te bewerken met de balltool maar weet niet hoe ze heten sorry