1

Onderwerp: Ruitjes op de zijkant

Ik zie regelmatig mooie zijkanten met een ruitjesmotief langs komen in het forum.
Waarmee en hoe doen jullie dat?

2

Re: Ruitjes op de zijkant

Hai,

Ik vroeg mij dat ook al af en blijkt dat hier onderstaande voor wordt gebruikt.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2093

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Lijkt me idd handig.
Heb op youtube ook verschillende filmpjes gezien waar het mbv een lineaal gedaan wordt...

4

ik gebruik idd ook de diamond cutter ervoor.

5

nja. ik heb die diamond cutter al een jaar ofzo liggen, maar durf hem niet te gebruiken. Ben bang dat ik mn taart verpest. Hoe weet je of je goed uit gaat komen met de lijntjes?

6

Valy schreef:

nja. ik heb die diamond cutter al een jaar ofzo liggen, maar durf hem niet te gebruiken. Ben bang dat ik mn taart verpest. Hoe weet je of je goed uit gaat komen met de lijntjes?

geen idee. ik heb hem net gekocht, vandaag ontvangen. ik ga hem binnenkort ook een keertje proberen
zelf erg benieuwd wat het zal geven. afwachten.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

Valy schreef:

als je die diamond cutter gebruikt, kan je nooit bij iedere taart goed uitkomen, dus dan moet je meer van het motto zijn 'iedere taart heeft een achterkant'

als je wel altijd rond wilt uitkomen, moet je gaan uitmeten en met een liniaal de ruitjes erin drukken. omtrek ronde vorm : de afstand tussen de lijnen = het aantal ruitjes dat je hebt. als je antwoord een rond getal is, komt je goed uit, anders niet... kan ook andersom, omtrek delen door aantal ruitjes, even inschatten dus = afstand van de ruitje, als je die te groot of te klein vind, minder ruitjes rekenen in je "formule"

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

tipsytaartje schreef:
Valy schreef:

als je die diamond cutter gebruikt, kan je nooit bij iedere taart goed uitkomen, dus dan moet je meer van het motto zijn 'iedere taart heeft een achterkant'

als je wel altijd rond wilt uitkomen, moet je gaan uitmeten en met een liniaal de ruitjes erin drukken. omtrek ronde vorm : de afstand tussen de lijnen = het aantal ruitjes dat je hebt. als je antwoord een rond getal is, komt je goed uit, anders niet... kan ook andersom, omtrek delen door aantal ruitjes, even inschatten dus = afstand van de ruitje, als je die te groot of te klein vind, minder ruitjes rekenen in je "formule"

Ja, daar was ik al bang voor. Ga hem wel uitproberen bij mijn eigen verjaardagstaart, maar voor anderen vind ik het niet echt cool als het patroon niet uitkomt. En dat meten..volg het nu al niet meer haha. Maar dank voor de uitleg!