1

Onderwerp: Hoe ziet stapelen met verschil 2,5 cm per laag eruit?

Ik ben gevraagd een stapeltaart te maken voor 120 man.
Liefst rond.

Ik werk altijd met stapjes van 5 cm verschil tussen de lagen.
Met het schema van Joyce84 (fantastisch schema!) weet ik dat ik dan een 7 laags taart moet gaan maken. Dat vind ik nogal gevaarlijk, dat zal wel wankel worden.

Dus ik dacht dan taarten met maar 2,5 cm verschil per laag te doen zodat ik minder hoog hoef. Ik vraag me alleen af of de getraptheid van de taart dan niet wegvalt en of het niet heel lastig wegwerken van de randen wordt?

Heeft iemand dit al gedaan en kan die daar iets over zeggen? Of weet iemand welke taartenfoto's er zijn waar per laag maar 2,5 cm verschil zit?

2

Re: Hoe ziet stapelen met verschil 2,5 cm per laag eruit?

Ik vind dat zelf niet zo mooi. Ik zou dan eerder een lagere taart maken met twee aansnijtaarten erbij (die kunnen ook gewoon in de keuken blijven staan).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Wat mij nog steeds erg leuk lijkt als ik een keer een hele grote opdracht zou krijgen is 4 taartjes onder en dan verder stapelen.
Zoals deze van Mascha:
http://www.presentaart.nl/Bruidstaarten/slides/Witte%20bruidstaart%20verschillende%20vormen.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Ik heb toevallig onlangs per ongeluk de verkeerde vorm gepakt (17,5 ipv 15 cm) De onderste taart is 20 cm.
Zelf vind ik het zeker wel kunnen, zie onderstaande foto.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPL4ZYDS.jpg

5

Bedankt voor de reacties en voor de foto Alexandra!

Je taart ziet er goed uit maar ik zie erg weinig grootteverschil tussen de taarten en op de rand is weinig ruimte voor versiering.
Nu ik het op de foto zie denk ik dat ik ga voorstellen om een lagere stapel met één of twee aansnijtaarten te maken.

Die taart van Mascha is inderdaad erg mooi. Een goed idee van je, Tom Poes!

ik heb dit weekend ook hetzelfde, ik maak 2 stapels 1 van 3 hoog, de echte zeg maar, en 1 van 2 hoog, met een detail van de trouwkaart. Vond het ook te risicovol! en veel mooier om grotere ruimtes ertussen te hebben! 5 cm