1

Onderwerp: Allergie

Hallo :)

Ja, ik ben hier nieuw. Ik heb een beetje lopen rond kijken en tot mijn verbazing zag ik redelijk wat recepten voor melkvrije allergieen eivrije etc. mijn vriend heeft het dus ook allergisch voor
Melk
ei
banaan
sinassapel
garnalen
koe
kip

zo kan ik nog wel even door gaan :rolleyes: .

Hij neemt geen sojamelk, omdat het gewoon tussen zijn oren zit dat het melk is. Voor de normale eieren neemt hij kwarteleieren ( een goeie vervanging).

wij hadden de volgende taart bedacht, heel simpel een appeltaart.
Bij de meeste supermarkten hebben ze wel de onderkant van de taart, ze liggen vaak in de diepvries/koeling. Daar zit als je van de euroshopper neemt geen melk en geen ei in. Je schilt simpel wat appels en doet daar kaneel over heen. En doet hem in de oven, het klinkt misschien wat afgezaagd maar het is wel erg lekker. Ook voor de gene die wel gewoon melk en ei mogen!

Groetjes Viola

2

Re: Allergie

Ook eet hij pannenkoeken, redelijk het zelfde recept alleen voor de eieren neemt hij kwarteleieren en voor de melk neemt hij bier. Speciaal bier, kriekbier, gewoon in elke supermarkt te koop... :)

3

Als je een klein beetje custardpoeder over je appels (die je besprinkelt hebt met een klein beetje rum) heen strooit, krijg je ook een lekker smaakje. Bindt het vocht een beetje.

groeten Annemieke
Cake It

4

4 plakjes bladerdeeg
bloem om mee te bestuiven
7 vellen gelatine
4 dl sojavanillevla
1 eetlepel fructose- of maïsmoutstroop
fruitbeleg

reiding
Verwarm de oven voor op 200º C. Rol het bladerdeeg iets uit op het met bloem bestoven werkblad. Halveer de bladerdeegplakjes en leg de 8 helften op bakpapier op een bakplaat. Schuif in het midden van de oven en bak 15 minuten. Doe de oven uit, maar maak hem niet open, en laat de plakjes afkoelen.

Week de gelatine in koud water. Breng twee eetl. water aan de kook, zet het vuur uit en los de gelatine in het hete water op. Roer de sojavla en fructose er doorheen. Laat ca. 10 minuten in de koelkast opstijven.

Verdeel de vanillepudding over vier stukken bladerdeeg en leg de andere helften er bovenop. Bestrijk het dakje met een dunne laag fruitbeleg.

TOMPOEZEN<3

5

Welkom Nobackie, gaat iets niet helemaal goed : taarten-parade is om je taart te showen en je bent nu allemaal recepten aan het plaatsen hier...

Kijk even rond, zodat je weet wat waar hoort  :Y
Veel plezier verder op het forum !!

Ik heb geen idee waar ik je naar moet verplaatsen, ik denk dat ik je maar naar bakken&vullen verplaats...

Voorstellen ----> ons kent ons

creaties showen kan in de 5 rubrieken van de show-ff, die dus niet bedoeld is voor vragen

vragen of mededelingen over bakken&vullen, mogen daar

recepten posten, doe je in ingezonden recepten

als je alle rubriekstitel = -omschrijving en eventueel de sticky (topic met belangrijke info over de rubriek) goed leest, wordt je vanzelf wegwijs en plaats je je topic niet meer verkeerd

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Sorry, zal voortaan beter lezen  :o

8

Nobackie schreef:

Sorry, zal voortaan beter lezen  :o

:lol:  :lol:  Zo erg is het niet hoor !!

maar als alles staat waar het hoort kan iedereen ook alles makkelijk vinden, kijk gewoon even rustig rond...

Denk trouwens wel dat een hoop mensen blij zijn met je ( allergie )-recepten  :thumb: