Onderwerp: Heel veel paars met 1e witte strik

Deze taart heb ik gemaakt voor mijn moeder met moederdag, ik weet het het is al even geleden maar ik ben er toch erg trots op vandaar dat ik hem plaatst.
Ik vind het echt super leuk om strikken te maken heb ik ( en mijn familie  ;) ) al ontdekt dus ik probeer nu iedereen een strik taart aan te praten. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

http://i29.tinypic.com/2h3u32g.jpg

http://i27.tinypic.com/wrz603.jpg

Groetjes van Nicole!!

2

Re: Heel veel paars met 1e witte strik

Ik vind je strik geweldig !

3

Schitterend!

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

4

Erg leuk! Kun je me zeggen hoe lang je ongeveer met zo´n strik bezig bent? Wil het ook eens gaan prberen...... :think:

5

super mooie strik, mooie combinatie met dat paars

6

Prachtig, zo mooi strak!

7 Laatst bewerkt door Mama's nieuwe hobby (20-07-2010 22:19)

Leintje vR schreef:

Erg leuk! Kun je me zeggen hoe lang je ongeveer met zo´n strik bezig bent? Wil het ook eens gaan prberen...... :think:

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Als ik alles ga optellen toch wel een uur of 2. Maar dat gaat in fases.(en ik ben niet snel  ;) )
Eerst fondant op kleur maken en met tylose mengen.
De dag erna, repen snijden, en lussen maken. Vervolgens een aantal keer omdraaien.  Dan in fases de strik opbouwen.
Ik doe dit soort werkjes meestal 's-avonds want dan ben ik toch thuis en kan ik het goed in de gaten houden. En vooral veel geduld hebben en op tijd beginnen dus 2/3 dagen vantevoren. Laatst een strik te snel in elkaar gezet en ging dus inzakken, die was goed voor de prullenbak!

Groetjes van Nicole!!

8

Mooi zeg !!!

Groetjes, Conny

9

Erg mooie strik zeg!

10

hele mooie taart met een fantastische strik!!

Groetjes, Franka

11

Mooie taart, mooie strik, mooie kleur paars! :thumb:

12

Mooie taart met zo'n strik, dan heeft het niet veel mee nodig.
Zou je me kunnen zeggen welke kleur paars de taart is? Ik zoek er al een tijdje naar.

Bakgroetjes van Marinka!

13

moooi!! Ziet er super uit!

14 Laatst bewerkt door Mama's nieuwe hobby (21-07-2010 12:14)

Marinka schreef:

Zou je me kunnen zeggen welke kleur paars de taart is? Ik zoek er al een tijdje naar.

Bedankt!
Ik gebruik hiervoor de kleur regal purple van Spectrum.
Dit is echt een paars! Ik heb namelijk ook van wilton purple maar dat is meer lila achtig.

Groetjes van Nicole!!

15

Ik ben zo jaloers op die dingetjes tussen de strik! Ik heb ze al een paar keer geprobeerd en al lang vantevoren, maar zodra ze ertussen moesten braken ze af of ze bleven niet zitten! Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?

Carola

16 Laatst bewerkt door Mama's nieuwe hobby (21-07-2010 18:18)

Carola schreef:

Ik ben zo jaloers op die dingetjes tussen de strik! Ik heb ze al een paar keer geprobeerd en al lang vantevoren, maar zodra ze ertussen moesten braken ze af of ze bleven niet zitten! Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?

Carola

Mijn trucje is; ik maak ze van fondant en tylose en pak een ijzeren sateprikker(of iets anders rond) en rol hem door omheen.
Na ongeveer 1 a 2 uur haal ik ze er af en buig ik ze lichtjes ( ik laat altijd het eerste stuk recht want dat kun je er dan makkelijker tussen steken anders is het te dik).
Dan laat ik ze dus "krom"drogen. Als je ze namelijk verwerkt zijn ze namelijk ook mooier als ze iets hangen

Ik hoop dat je mijn uitleg snapt, succes!

Groetjes van Nicole!!

17

helemaal super! echt mooi

18

Wat een supergeweldige strik! En heel erg ooi paars!!

Groetjes Sas

19

Ja, ik snap het, dank je wel! Ik denk dat het bij mij bij het eerste rechte stuk fout ging. Maar voor zaterdag sla ik het nog maar een keer over want het is veel te warm voor een strik!  :Y

Carola

20

Marinka schreef:

Bedankt!
Ik gebruik hiervoor de kleur regal purple van Spectrum.
Dit is echt een paars! Ik heb namelijk ook van wilton purple maar dat is meer lila achtig.

Bedankt voor de tip nog, vind de kleur echt heel mooi, dus die komt op mijn verlanglijstje!

Bakgroetjes van Marinka!

21

Die strik is geweldig :Y