1

Onderwerp: biscuitmix (me eerste geposte onderwerp :O)

Hallo iedereen,

ik volg al een lange tijd dit forum, en ik ben sinds 3 maandjes zelf begonnen met taarten maken! het gaat steeds beter, en vind het echt super leuk (en lekker  :D ) om te doen!

Maar nu zit ik met het volgende,
uitstekers, kleurstoffen, crisco etc bestel ik allemaal via de webshop.
maar nu is sinds vorige week de biscuitmix op  :(

maar ik vind het zo zonde om verzendkosten te betalen voor 1 pak biscuitmix!  voor de rest heb ik namelijk niks nodig en heb ik alles in huis..
Nu lees ik op dit forum verschillende verhalen, de 1 zegt dat het ook bij de makro is, en de ander weer bij de sligro..

en de ander zegt weer bij geen van tweeën.

nu  heb ik een eigen onderneming, dus ook een pasje van beide!
maar het ligt niet echt in de buurt, dus ik wil er ook niet voor niks heen gaan ;)

Is het dus wel of niet bij de Makro of de sligro te koop?

alvast heeeel erg bedankt voor het antwoorden!

:)  :)

2

Re: biscuitmix (me eerste geposte onderwerp :O)

bij makro en sligro volgens mij niet, maar bij de hanos zeker wel en anders een taartwinkel in de buurt, waar woon je?

Groetjes Nathalie

3

Je kunt ook heel lief vragen bij de lokale banketbakker.  :)

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Als ik niks meer in huis heb ga ik snel naar de boerenbond toe.
Daar hebben ze biscuitmix van Soezie, en deze is echt goed hoor.

Groetjes van Nicole!!

5

Of gewoon even bellen naar de Makro en de Sligro?

Jacqueline

6

Hoi nathalie, bedankt voor je reactie,
Hm hanos?

Ik woon in Haarlem..
zit daar een taartwinkel in de buurt?
groetjes

7

Glamour schreef:

Je kunt ook heel lief vragen bij de lokale banketbakker.  :)

Dat had ik vandaag gedaan, maar ze konden niks voor me betekenen... misschien keek ik niet lief genoeg :grr: ?

8

of zelf bisquit maken van eieren, suiker, bloem, maizena en vanille poeder :D

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

9

Of gewoon het basis recept voor biscuit hier van de site proberen, die lukt ook prima !

10

Marinina schreef:

Of gewoon het basis recept voor biscuit hier van de site proberen, die lukt ook prima !

die heb ik al tot twee maal zelf geprobeerd te maken..
maar het is me niet gelukt om hem zo mooi luchtig te krijgen als met de biscuitmix van funcakes..
Doe ik dan iets verkeerd? ik volg de instructies letterlijk op! zelfs het spatelen aan het eind.

11

mmm dat zou ik niet weten hanos is een horecagroothandel google maar eens voor beide hanos en een taartwinkel bij je in de buurt

Groetjes Nathalie

12

menzie schreef:
Marinina schreef:

die heb ik al tot twee maal zelf geprobeerd te maken..
maar het is me niet gelukt om hem zo mooi luchtig te krijgen als met de biscuitmix van funcakes..
Doe ik dan iets verkeerd? ik volg de instructies letterlijk op! zelfs het spatelen aan het eind.

Uuuh.... misschien toch te hard geroerd dat het lucht eruit gaat ??? 10 min. de ei met suiker en zout gemixt ?? oven op de goede stand ??
Ik weet het niet, hij is bij mij echt nog nooit mislukt en ik bak zo ook chocolade-biscuit...

13

ik doe het zo:

eieren in heet water leggen.
bloem/maizena afwegen in een zeef boven een schaaltje (kun je het later direct in je mix zeven) en zout en vanille suiker hier ook bij in.
suiker afwegen
eieren bij het suiker voegen
dit mengsel minstens 10min op de hoogste stand mixen.
bloem/maizena mengsel beetje bij beetje in het mengsel zeven en er voorzichtig doorheen spatelen. vooral niet te veel tegelijk, dat gaat niet goed.
daarna in de vorm doen en bakken
(10 min 140, 10 min 160 en rest van de tijd 180, of gehele tijd 180 kan ook)
zo gaat het bij mij altijd goed (oke 1 keer niet, maar niet goed gemixt :D)

14

Ik gebruik eieren die nooit in de koelkast gelegen hebben. Die heet-water-methode werkte bij mij niet. Sindsdien mislukt het nooit meer bij mij. Verder hou ik me ook tot op de letter aan het recept (spatelen met een houten lepel, etc.) en ook al is het misschien verbeelding en kan het best anders, het werkt wel ;)

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

15

eieren van mij komen ook niet uit de koeling, maar mijn ervaring is, dat in warm water wel werkt ;)
maar verschilt per persoon natuurlijk
ik spatel ook met een plastic spatel ;)

als het werkt, werkt het en moet je vooral zo doorgaan ;) :D

16

Ik zeg ook absoluut niet dat het niet anders kan, maar bij mij rust er blijkbaar een vloek op als ik ook maar een piepklein beetje afwijk van wat er staat :lol:
Maakt mij ook niet uit, ik ben allang blij dat ik een methode gevonden heb die het gewenste resultaat geeft O-)

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

ik weet niet of er een intratuin in de buurt zit? daar verkopen ze ook biscuitmix van patidess. die gebruik ik ook wel eens, maar dan gebruik ik de verhoudingen van funcakes.

Groetjes Miranda

18

Sharrr schreef:

Ik zeg ook absoluut niet dat het niet anders kan, maar bij mij rust er blijkbaar een vloek op als ik ook maar een piepklein beetje afwijk van wat er staat :lol:
Maakt mij ook niet uit, ik ben allang blij dat ik een methode gevonden heb die het gewenste resultaat geeft O-)

en daar gaat het om, het gewenste resultaat :D  :thumb:

19

Zo ver is Haarlem toch ook niet van de webshop? Dan kun je het toch misschien afhalen?

Groetjes, Dorothea.

20

Ik gebruik altijd het recept van deze site en mijn biscuit is altijd mooi luchtig  :Y

Groetjes van Bianca

21

bij ons bij de jamin verkopen ze ook biscuitmix.
misschien bij jou in de buurt ook?

Groetjes, Franka

Ik zag laatst bij pipoos ook wat basics van Funcakes liggen.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

23

Menzie is het al gelukt?
Anders hebben ze ook biscuitmix van Soezie bij de molen (Zandhaas) in Santpoort Noord. Misschien bij de reform winkel ook, zitten er wel een paar in Haarlem en Schalkwijk (even bellen)
Is niet heel ver weg vanaf Haarlem. Anders misschien even bij Cook&co spieken in de grote houtstraat.

In amsterdam zit sugarlicious, een taartwinkel. Met een redelijk uitgebreid assortiment

Succes