1

Onderwerp: wat doe ik fout- rozen en andere bloemen maken...

help ik ben echt een leek wat betreft bloemen maken en ik ben dan ook van plan om over een tijd de cursus te gaan volgen.

maar het gaat bij mij steeds mis dat ik het eerste druppelvormige balletje niet goed op het draad krijg. ik maak zeg maar eerst een haakje en dan prik ik het draad door het balletje en die schuif ik omhoog zodat de haak er in zit. dan wil ik hem laten drogen en dan glijd hij er gewoon af.
of ik hem nou in schuim prik of ergens aan hang..

hmm

alvast bedankt voor de hulp!

Enthousiaste groet, Maxime

2 Laatst bewerkt door Suikertaartjes-Suuz (20-07-2010 13:31)

Re: wat doe ik fout- rozen en andere bloemen maken...

Ik laat ze altijd liggend drogen, en ik knijp het gaatje dat is gemaakt door het haakje altijd weer voorzichtig dicht.
Dan gewoon niet meer aankomen tot het droog is.
Je kunt ook polymer buds kopen, die zijn sowieso een stuk lichter wat ik wel fijn vind in een boeketje en je hebt het hele gezeur met afvallende bolletjes niet meer :)

Succes!

Het wil trouwens ook nog wel eens helpen om een klein drupje ri op het gaatje te doen, alleen wel opletten dat het geen grote klodder wordt...

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

ik maak altijd maar een heel klein haakje, doe er een klein puntje eetbare lijm op, stop het tot ongeveer ¾ in de kegel, draai het een ¼slag, knijp het gaatje dicht en laat het zo drogen.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

4

de truuk is idd het 1/4 draaien zoals gerda zegt. zo hebben wij het ook geleerd op de pme cursus.

5

jolanda80 schreef:

de truuk is idd het 1/4 draaien zoals gerda zegt. zo hebben wij het ook geleerd op de pme cursus.

Ik zit met hetzelfde probleem. Krijg het ook niet goed voor elkaar.
Maar begrijp ik hier uit dat het draad met haakje bijv. aan de linkerkant van de kegel naar binnen gaat en vervolgens recht naar beneden wordt getrokken? Dan hebben we het over 1/4 draaien, toch?